zaterdag 28 mei 2011

een jarige Vent, een babydekentje en hoe het allemaal fout loopt vandaag

vandaag is de Vent jarig, 35 lentes jong geworden. Dat zijn we deze middag gaan vieren door eens lekker te gaan lunchen in ons favoriete 'laten-we-misschien-snel-iets-klein-gaan-eten-eetcafe'.
Wie de Vent een beetje kent, weet dat hij dat niet laat bij enkel ons gezellig samenzijn :) vanavond is hij gaan vieren in zijn favoriete cafe (waar ze geen eten serveren, tenzij de De Rijck als boterham beschouwd natuurlijk), morgen komt de familie.
En wat moet een mens dan doen als de dochter slaapt en de Vent dus potten is gaan pakken? juist, een beetje creatief bezig zijn.
Na de kleine blunder met de haarband was ik vastbesloten dit project in 1 keer tot een goed einde te brengen. Ik ging een babydekentje maken, een klein cadeautje voor de splinternieuwe baby Valentine. Niets moeilijk aan dus. (ziet u hoe ik daar weer al ben met mijn bakken, of bergen, zelfvertrouwen?)

dit is het resultaat geworden:


















het is een katoen toplaag van Robert kauffman denk ik. en een laagje lekker zachte langharige fleece. Ik vond het een super stofje.
En nu, waar het allemaal fout loopt vandaag:
de opmerkzame kijkster (is dit een bestaand woord?) en/of naaister al zich nu afvragen waarom er geen paspel tussen het dekentje zit? (voor wie het niet kent, een paspel is een soort van sier-biezeke) Ik kan u verzekeren, lieve mensen, er is wel degelijk paspel aanwezig! weliswaar aan de verkeerde kant...
Ik was zo goed begonnen: zelf 3 meter paspel stikken, alles mooi vastspelden op de katoenlaag, dan de fleece willen vastspelden en merken dat de paspel verkeerd is gestikt. Gezien het late beginuur van mijn project (toch maar rond 22u begonnen) en de drang om het af te werken, had ik geen zin om die 3 meter paspel weer los te peuteren en goed te stikken. dus heb ik de laag fleece maar iets verder vastgestikt. Maar 1 troost heb ik wel/ aan de binnenkant is alles mooi afgewerkt met ene mooie bruine paspel :)

4 opmerkingen:

  1. Echt???
    Paspel aan de binnenkant?
    Ik zal die handleiding dan toch eens uitschrijven, zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grietje, ik weet wat er fout is gelopen, ik heb de paspel met het touwtje naar buiten gestikt, en dat moet naar binnen worden gestikt dus :)
    Volgende dekenproject zal zeker goed verlopen :) hoop ik toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste

    Ik ben heel erg hard opzoek naar zo een mooie bruine langharige fleece. Waar kan ik deze vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze kwam van het stoffenspektakel. Ik koop er ook in Ledeberg bij de strik ofwel koop ik fleece dekens die ik elf verknip.

    BeantwoordenVerwijderen