zondag 29 mei 2011

over appels, rommelmarkten en bekende mensen op petit bazaar

Ik was al een tijdje op zoek naar een appel. Geen exemplaar om op te eten, maar wel zo een oranje geval uit de jaren stillekes dat je kan opendoen om iets in te steken. Een jaartje geleden had ik er 1 gespot in de vitrine van de kringwinkel in Zottegem. het was natuurlijk een heeeeeel drukke dag en tegen dat ik was geparkeerd met mijn bolide was de appel weg. ik zag hem nog net in een kringwinkelzakje verdwijnen om mee te gaan met een in mijn ogen appel-dief! Maar bon, ik heb dat trauma overleefd zonder blijvende schade.

Vandaag was het vlooienmarkt in Velzeke. ik had 1 missie: vind een appel!
en ja, na een beetje zoeken kwam ik mijn schat op zolder, of in dit geval, schat op de tafel van de meneer tegen! Ikke blij!
na een wasbeurt (je weet toch nooit waar dat ding zich de laatste jaren heeft bevonden...) staat hij schoon te blinken in ons splinternieuwe boekenkast.



Verder vandaag ook een petit bazaarke gedaan. Leuke dingen gezien, toffe ideetjes opgeslagen, en stofkes gekocht natuurlijk. De Vent heeft ook volledig uit eigen beweging aangeboden om mee te gaan. Vermoedelijk wist het arm schaap niet waar hij aan begon. Maar ik was blij gezien ik daar anders heel alleen liep en dat zou financieel gezien niet verstandig geweest zijn.
Ik was zelfs zo blij dat de Vent een stofke mocht kiezen om dochterlief een zomerjurkje van te maken. het werd een kabouterstofke van Koekepeertje
Hoe past nu de bekende mens nog in dit geheel? We hebben mijn 2 favoriete radiostemmen gespot. Voor de gelegenheid hingen er ook mensen aan de stem: Siska Schoeters en den Tomas De Soete met volledige kroost. Bij deze: Siska, als je ooit een babydekentje nodig zou hebben voor de kleine Lucien, je mag altijd een berichtje achterlaten op mijn blog :)

6 opmerkingen:

  1. Tof, die appel!
    Ik ben al nieuwsgierig naar dat kabouterkleedje in wording....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik ben er ook helemaal zot van jong! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whow, zo'n mooie appel.

    Petit Bazaar: altijd de moeite hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schonenappel! Ik zag hem bij één van je reacties op een ienimienifoto en ik dacht 'die moet ik eens van dichtbij gaan bekijken'. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. das was een goed idee Riet :) ik ben na 2 weken nog steeds verliefd op mijne appel :)

    BeantwoordenVerwijderen