donderdag 9 juni 2011

plannen, plannen en nog eens plannen...

Ik ben een planner. Ok, ik geef toe, niet iedereen gaat dat geloven en niet alles wat ik plan of op lijstjes zet zal worden uitgevoerd, maar toch, het geeft een gevoel van veiligheid :)

Zo plan ik nu al eventjes een bijpassende knuffel te maken voor mijn eerste babydekentje. Nu is dit een project dat voor 24 juli moet af zijn om de simpele reden dat het dan babyborrel is. Nog tijd in overvloed dus...
Ik plan intussen ook nog een mooi topje uit 1 van mijn japanse boekjes voor Jitse, maar daar moet ik nog de juiste stof voor vinden...
Nog een plan is een strandzak voor een collega. die vertrekt op reis einde juli, dus staat ook in wacht. Ik plan voor nog 2 vriendinnetjes een strandzakcadeautje te maken maar ssssst, ze weten nog van niets, en ik moet nog een schoon passen toile cireeke vinden.
Ik plan nog een bedankt-cadeautje te maken voor iemand die nog een bedank-cadeautje te goed heeft.
Het laatste op naaiplanniveau is een vlaggenlijn. Mila verjaart einde februari en gezien ik niet direct alles uitvoer wat ik plan, moet ik dat dus op tijd inplannen :)

Tot daar de naaiplannen... Nog zo iets zijn de verdere verbouwwerkzaamheden-plannen.
De mensen die ons huisje een beetje kennen kunnen al beamen dat de binnenverbouwingen ver gevorderd zijn. Enkel afwerkingen ontbreken nog, en iemand die een zoldertrap kan steken. En juist, u raadt het goed, de plannen om de afwerkingen te doen zijn er! Enkel nog tegeltjes op de muur in de keuken, een deur van de keuken naar de kelder, schilderen in de keuken, de achterkant van het eiland afwerken, de bovenkant van 3 kastjes afwerken en een zoldertrap steken. Piece of cake dus!

en dan komen we nog aan de afbraakwerkzaamheden van ons 'kot'. een goed Vlaams huis moet wat kot bezitten! en wij zijn de 'trotse' eigenaars van een hoop kot achter ons huis!

De Vent heeft het licht gezien en is nu akkoord om alles af te breken en in plaats van een overdekt terras te maken met de overschotten van de afbraakwerkzaamheden, wat altijd al zijn groot plan was. (Lees: ZIJN plan en niet het mijne. ik kom uit een familie die nogal graag breekt)
Bon, dit zie ik dus, en ging ik grotendeels blijven zien, vanuit mijn nieuwe mooie gezellige keuken:


Dit is de achterkant van dat fraaie uitzicht vanuit de keuken:




Dit gaat nu grotendeels verdwijnen waardoor we een mooi zicht gaan hebben op de tuin! jui! Juist de Vent zijn hobbyhuis/voiliere gaat blijven staan, maar met een beetje verbeteringswerken uiteraard. De vent krijgt wel nog zijn overdekt terras, maar dan met allemaal mooie nieuwe materialen in hout. jaja, plannen genoeg...

2 opmerkingen:

  1. Jeetje! Zoveel plannen!
    Jullie hebben toch veel vakantie hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja, binnenkort heb ik allesinds meer vakantie dan nu :)
    ik vrees dat we niets iets meer geld zullen vandoen hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen