vrijdag 17 juni 2011

snelsnel een nieuwe jurk nodig!

Vandaag was het een speciale dag, alle een klein speciaal dagje. Mila mocht eens een dag gaan proefdraaien op school. We zijn haar deze week gaan inschrijven, en dan mocht ze vandaag al eens proberen. Een boekentasje heb ik nog niet gevonden naar mijn smaak, dus werd het een ergens gratis bijgekregen rugzakje. Dat werd door de mama gevuld met proviand voor een hele dag. Ze kreeg een potje aardbeitjes mee, 2 koekjes, 3 fruitsapjes, een beker water, 2 boterhammetjes, een joghurtje en 2 kleine paaseitjes (als dessertje :)) Blijkbaar is dat toch wat veel voor een peuter :) maar ge weet toch nooit dat een of andere kleinen met snode plannen dat kindeke har koek afpakt! dan heef tze toch nog een reserve bij eh :)

je kan dat kind natuurlijk ook niet in vodden naar school sturen, dus ben ik gisterenavond nog begonnen met het overnemen van een patroontje, het knippen van de stof en het in elkaar steken van de jurk. Het werd de seashore sundress van Oliver + S. een simpel patroontje! Zou op iets meer dan 1.5 uur in elkaar hebben gezeten, ware het niet dat mijn machine een beetje kuren had. De draadspanning van da spel doet soms toch rare dingen! dus deed ik wat ik altijd doe als er iets niet goed meer gaat: even goed vloeken en dan alles met veel gezucht op kant zetten en hopen dat het vandaag beter gaat :)
Gelukkig had ik mijn oude machine nog staan want ik moest de zijnaden nog stikken en nog knoopsgaten maken. Maar goed, ondanks wat opstakels vind ik de jurk heel goed gelukt!






Het dagje school was ook heel leuk volgens Mila. ze heeft niet veel geweend, heeft flink gespeeld en heeft haar paaseitjes opgegeten maar haar aardbeitjes heeft ze terug mee naar huis :) evenals de joghurt en een halve boterham.

4 opmerkingen:

  1. ja ben ook weg van het stofje! ik had het eens gekocht om een rokje voor mij van te maken, maar de kindekes winnen altijd eh :) ze is er echt schattig in vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh het stofje van men kussens ! na je blog wat af te zoeken vond ik het kleedje waar je over sprak !
    Ziet er echt super uit ! je kan niet anders dan hier vrolijk van worden wat leuk gedaan !
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen