zaterdag 16 juli 2011

en plein forme

Sinds ik mijn nieuw machientje heb ben ik weer in gang geschoten! Ik ben in form (zelfs zo in form dat ik vandaag ook weer voor de eerste keer in heeeeeeeeeeel lang ben gaan lopen! maar dit geheel terzijde :))
Ik ben zot van mijn machine jong, niet te doen! Zelfs de Vent is er zot van! Ik ben enthousiast over de capaciteiten van dat spul (dat maakt helemaal uit zijn eigen een knoopsgat! nu zijn ze ook voor de verandering allemaal even groot!), de Vent is enthousiast over hoe stil dat de machine stikt! iedereen tevreden dus.
er is deze week ten huize Liezewiezewoes dus wel wat afgestikt. Ik maakte een jurkje voor Jitse (als het kind er in past). Ik maakte al zo eens een jurkje voor Mila maar de maat was haar veeeeeeel te groot dus was ik het beginnen inpakken en inkorten. Ik heb de boel zelfs zo ingekort en ingepakt dat het kindeke er nu uitbarst als ik haar er wil inkrijgen.
Het patroon is op zich niet moeilijk, maar een klein nadeeltje is dat de naden al in het patroon zitten inbegrepen en in inch zijn uitgedrukt. Gezien ik niet weet hoeveel 5/8inch ofzo is, en ik op het moment dat ik stik te lui ben om het op te zoeken, past bij deze jurk het beleg vanbinnen nooit :) bij de andere patronen van Oliver +S heb ik dat probleem niet, hier is het enkel omdat het middelste stuk in stolpplooien moet gestikt worden en ja als de maten dan niet overeen komen, past het beleg niet. Maar dat is dan ook de enige moeilijkheid in dit patroon.
Ik kreeg de vorige keer de raad om die plooien onderaan niet toe te stikken en het jurkje te laten openwaaien, maar dan valt het echt heeeeeeeel breed uit. Gezien Jitse nogal een smal kindeke is heb ik de plooitjes wel weer dichtgestikt tot onderaan om de boel wat smaller te maken.
Het resultaat is niet slecht vind ik.




En op aanvraag voor een lief koppeltje dat vandaag verhuist, 2 dekentjes voor de hondjes omdat die vanaf vandaag in een bench gaan slapen. En we willen toch dat die beestjes hun nieuwe slaapplaatsjes gaan zien als een gezellig plekje? Dus ben ik aan de slag gegaan, met restjes langharige fleece dat ze er lekker warm onder of op liggen, en dan stevige katoentjes van de Ikea.
De dekentjes werden een beetje gepersonaliseerd (gehondaliseerd???) met de eerste letter van hun naam. en als versieringske werd er nog een poot bijgezet ook. Ne mens moet toch eens alles wat de nieuwe machine kan proberen eh :)




3 opmerkingen: