donderdag 21 juli 2011

over het begin van de vakantie en hoe er misschien iets te veel invliegen...

Ik ben begonnen aan mijn 'groot verlof' vandaag. En wat doet een mens dan? juist, in een vlaag van totale zinsverbijstering beginnen met alles opruimen en tegen iedereen die in de buurt komt roepen dat we de troep die we tijdens het jaar verzamelen niet allemaal kunnen houden. ( die iedereen waar ik tegen roep kan je in principe downsizen naar de Vent, de dochter snapt dat op haar 2.5 jaar toch nog niet).
Wij zijn hier ten huize liezewiezewoes nogal fervente verzamelaars, niets specifiek, gewoon alles wat we tegenkomen will do. Ik ben een kei is mezelf bezig houden met veeeeeeeeel creatieve projecten en ivm dat project dan een immense voorraad aanleggen (je zou maar eens zonder iets vallen wat je op dat moment dringend nodig hebt!).
 Zo ben ik ooit begonnen met borduren (massa's patronen en borduurgaren inclusief een DMC naaitas en nog een stuk of 5 begonnen borduurwerken die hier al een jaar ofzo naast de zetel stil liggen te wezen), kaartjes maken (een warempel nog grotere massa aan papier, 3-D knipvellen, stikkers, pluimen, embossingset, glitter, stempels, inkt, soorten lijm...), scrapboeking (volop ingevlogen toen Mila is geboren. ik ging van al haar fotoboeken kunstwerken maken. Het kind is ocharme 2.5 jaar en ik zit toch ergens aan haar 8e levensmaand. project is verschoven van alle foto's naar de foto's van haar 1e levensjaar. ik vermoed dat ik binnen 3 jaar wel klaar zal zijn met dat boek.), eigen juwelen maken (ik zeg liever niet hoeveel kralen, parels, sluitingen, siersteentjes en wie weet wat nog allemaal ik heb liggen) om mij dan volledig te smijten in het stikken. (ik heb heel wat stof maar kom in de verste verten nog niet aan haar verzameling. ben ik nog volop aan het werken :) ).

Op zolder is er al een indeling gekomen: een hoop te behouden, een hoop te bekijken, hoop terug naar de eerste eigenaar (vooral speelgoed die we te leen hebben gekregen) en een hoop onherroepelijk weg te doen. Nu die hopen nog weg krijgen natuurlijk.
Staat nog op het programma: mijn kleerkast (die van de Vent is al aan bod gekomen.), de kleerkast van de dochter, de nachtkasten op de slaapkamers en ons kot. (waar de vent een heuse verzameling bucht heeft liggen in de vorm van roeste vijzen, dingen waarvan geen kat meer weet waarvoor ze ooit dienden of ooit nog voor zouden kunnen dienen en nog van dat fraais.)
Ik vermoed dat volgende week het containerparkpersoneel mijn beste vrienden gaan worden.

Wat ook op de agenda staat is alles es aan de muur hangen wat de voorbije maand op de kast, op de grond, naast de frigo en achter kasten heeft gestaan. Ik had de batterij van de boor al opgeladen, de vijzen en plugskes binnen handbereik, ik begin te boren en dan... brak de boor af. Dus dat verhaal zal worden vervolgd als ik een nieuwe boor heb gekocht in den doe het zelf.



Maar morgen nog even niet, dan ga ik met mijn kleine meid op stap naar zee, in de hoop dat het niet te veel zal waaien en regenen.

1 opmerking:

  1. Geniet van uw dagje zee !!En ik zou zeggen nie te hard werken onder het verlof !!!Verlof dient om te genieten ...

    BeantwoordenVerwijderen