woensdag 24 augustus 2011

hiep hiep hoodie!

Na een vrij naai-loze zomer ben ik weer in gang geschoten. Over het inslaan van de stofjes had ik al eens iets gezegd, nu is het de beurt aan het verwerken van de stofjes!
In het nieuwe Sewing is Fun jaar ga ik zo wat links en rechts proberen helpen en dus moet ik ook zien dat ik wat we plannen te maken ook effectief zonder probleem in elkaar krijg!
Zaterdag moeten we naar vrienden toe, en die hebben zo een heel lief klein stoer kereltje rondlopen. Mila is ook precies, dag op dag, 1 jaartje ouder dan hem. Moeten er nog meer redenen zijn om dat kereltje eens een nieuw probeersel te laten testen?
Het is een hoodie geworden, uit 1 van mijn Japanse boekjes. Eigenlijk mijn favoriete boekje uit de 3 die ik heb. Zag er niet zo danig moeilijk uit, slecht een voorpand, achterpand, mouwen en een occasioneel zakje. Makkie dus (had ik dat al eens niet gedacht bij zo een Japans maaksel?)! Of denkt u dat nooit als u aan iets nieuws begint?
Ik koos voor een stoer katoentje en een lekkere zachte warme fleece aan de binnenkant.

In tegenstelling tot wat men zou denken, is dit relatief vlotjes in elkaar gezet. Ik heb wel even moeten bezinnen hoe die kap precies aan de achterkant moest komen. En eerlijk, ik moet toegeven dat ik niet weet hoe ik het gedaan heb, maar in de fleece versie ben ik er in geslaagd om de naad van de kap in de schone kant te laten uitkomen, waardoor ik deze oplossing heb moeten toepassen :) maar hé, geen kat die het weet of ziet :) en ja ik heb ook iets mispeuterd aan de mouwen. Geen idee hoe ik dat precies voor elkaar had gekregen, zelfs geen idee hoe ik het moet formuleren wat ik die arme mouwen heb aangedaan. Ze zaten allesinds niet goed aan elkaar vast waardoor ik een soort slang had. Ik heb er dan maar een soort 'machette' van fleece aangezet en het ziet er nog mooi uit ook! Naar mijn bescheiden mening dan toch. Als u dat niet het geval vindt mag u dat zeker laten weten!
En nu ik toch eerlijk aan het opbiechten ben, ik heb wel een stukje stof verprutst door het alweer ondersteboven te leggen en het achterpand zo te knippen. das geen zicht jong zo auto's op hun kop :) gelukkig had ik wat overschot :) Maar daar spreken we niet meer over.
Hier is de hoodie even getest op Mila op eventuele niet goed in elkaar gestikte delen, maar alles bleef keurig zitten.








Nu ga ik er ook es eentje proberen voor Mila. om mee naar school te gaan, want dat is al heeeeeeeel binnenkort. snif snif!

4 opmerkingen:

  1. ja ik vind het ook tof gelukt :) ik ben vandaag een paar meter fleece gaan inslagen in Gent. de volgende modellen komen er aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar het stofje dat je wilt gebruiken voor Mila!

    BeantwoordenVerwijderen