woensdag 17 augustus 2011

vakantie


De voorbije weken vertoefde ik in warmere en mooiere oorden. Ok, warmer mogen we nu heel even niet over klagen, maar geef toe dat Siena en Firenze net dat iets meer te bieden hebben dan Leeuwergem en Herzele J
Onze jaarlijkse vakantie heeft zich dus grotendeels afgespeeld op de mooie en zonnige grens tussen Umbrië en Toscane in Italië. We hebben die baan afgelegd met de auto en zijn in het heengaan 4 dagen in Oostenrijk blijven plakken om daar even voor berggeit te gaan spelen.

We hebben er 2 wandelingen naar een berghut gemaakt (wat doet een mens anders in de zomer in Oostenrijk?) en bij 1 van die wandelingen even getest of de buggy van dochterlief 4x4 wielaandrijving had. Ik kan u melden dat dat niet zo is en dat de idioot die in zijn toeristenboekske heeft gezet dat die wandeling mogelijk is met kinderwagen duidelijk nooit een kinderwagen naar boven heeft geduwd!





Dan kwam het zalige weekje Italiaanse zon er aan: beetje cultuur opsnuiven, beetje terrasjes doen, beetje pizza smullen, beetje zwemmen met Mila… Ik zag het al helemaal zitten. Jammer genoeg was dit niet het volledige plan van De Vent. Zijn idee van vakantie is proberen om heel Italië op 1 week te bezichtigen of in het kort gezegd: ge zit 5-6u per dag in den auto in een poging om 4 à 5 stadjes op 1 dag te ‘bezoeken’ (lees: juist even ne foto trekken van het grootste plein dat er in die stad is en weer den auto in op naar het volgende. En als het goed gaat mag je even pipi doen). Dus baai baai zonnig terras, baai baai zwemmen met Mila… Na een paar vuile blikken en scherpe opmerkingen van mijn kant (ja ik kan dat wel af en toe eens doen! J) heeft De Vent wel een toegeving gedaan en ging hij zijn best doen om 3 keer op tijd terug te zijn zodat we het zwem- en terrasgedeelte konden inplannen. Wat voor hem dan wil zeggen dat we om 17u al terug in de B&B (trouwens een aanrader!!!) waren ipv de geplande 22u J ! Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat De Vent ons ook 1 van die 3 keer om 15u terug heeft gekregen zodat ikke een uurke of 2 een boekske kon lezen in het zonnetje. Dank u wel daarvoor!
Ik ben nu een poging aan het doen om het te overtuigen dat  hij maximaal binnen de straal van 65 km bezoeken mag plannen bij volgende zomerreizenMaar kom, al bij al was het een leuke tijd, heb ik maar een dag of 4 stres gehad van De Vent of Ons Moe (die ook mee was met mijn va) en is het toch jammer om al terug achter mijn bureauke te zitten!












Over de belachelijk hoge prijs van een vignet in Zwitserland, de file aan de Gotthard-tunnel waarvan ik nog niet snap hoe ze daar kwam en het 2 keer bijna zonder nafte vallen (omdat De Vent koppig blijft beweren dat de auto echt niet meer verbruikt en je dus met 20 liter wel die afstand moet kunnen doen, waarbij hij even vergeet dat de airco en de kleine TV voor Mila opstaat) op de weg terug naar huis gaan we het even niet hebben.


 Voordeel: Het nieuwe Sewing is Fun jaar zal bijna beginnen! Hoeraaaatjes!

1 opmerking:

  1. Ik ben daar ook al eens geweest! Mooi, hé!
    En die minpuntjes. LOL, ken ik ook!
    En sewing is fun! HOERA!

    BeantwoordenVerwijderen