zondag 11 september 2011

heel errrugh retro

Ik en u hadden dit stofje al een tijdje geleden gezien bij veel verschilldende dames (als laatste heel recent bij dit lief meisje maar toen hd ik mijn buit ook al binnen :)) en ik was op slag verliefd. Retrofan dat ik ben zag ik het al helemaal aan het kleine lijfje van mijn meisje hangen. 1 probleem, ik wist niet goed waar ik het kon bestellen maar toen ik hier aan het neuzen was zag ik het ineens staan! dus ikke bestellen ahja :)

En nu is het klaar, een mooi winterjurkje voor Mila. Ok, er zit een mini foutje in maar ik zeg toch lekker niet waar. Ik heb het jurkje iets langer gemaakt want ik heb de indruk dat het groeien in de breedte gestopt is bij Mila en dat de groei zich nu vooral op de lengte focust. Dus ik hoop dat ze er zo zeker tot volgende lente of zelfs zomer zal in passen.



Heeft u ook al gemerkt dat er een paspel aanwezig is? op de juiste plaats dan nog eh! En ook de rits zit er goed in. Ik heb wel ongeveer een uur gesukkeld voor ik er de 2e kant heb ingekregen. Ik had last van een zeer hardnekkige blackout wat betreft op die manier een rits instikken. Maar he, het is gelukt en dat is het belangrijkste!
De jurk is gevoerd met fijne ecru katoen van de sleepstraat, die je NIET mag strijken op de warmste stand van het strijkijzer (heb ik even ondervonden ma zo leer je het beste bij niet?)... Dit even terzijde vermeld. De rok is een deels cirkelrok maar kleiner om wat stof te besparen.

Ah ja, De Vent vindt het niet mooi. Hij heeft het zo niet op retro. Hij was dan ook geen fan van mijn geliefde appel. Maar het is een Vent, op esthetisch vlak heeft hij niet veel te zeggen, het zou moeten een gay friend zijn :) (maar dat is De Vent niet, geen paniek!)

5 opmerkingen:

  1. Prachtig kleedje! Dat stofje blijf ik schitterend vinden! Heel mooi, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat stofje ligt hier ook nog. Ik heb nog niet besloten wat ik er mee ga maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ik was ook fan van het eerste uur! en zo een stofje vroeg om een jurkje voor Mila vond ik :) ik heb nog net genoeg over om er nog een rokje uit te maken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb hier ook dat stofje liggen. Moet net als mama saartje nog beslissen wat ik er mee ga doen. mooi

    BeantwoordenVerwijderen