dinsdag 6 september 2011

Het overzicht bewaren met behulp van veel punaisen

Kent u het probleem? Je staat je klaar te maken voor een feestje, uit te gaan of een andere gelegenheid. Je hebt een mooie jurk aan, je haar zit goed, make-up top, ketting, armband en ring op elkaar afgestemd en dan moet u enkel nog die bijpassende oorringen vinden... Ik vond er meestal wel eentje van de 2 maar had geen tijd om nummer 2 te zoeken gezien we al te laat waren!
Ik had het handige systeem om alle oorringen bij elkaar te kiepen en een miniatuurkastje met 3 lades en die zaten stilaan wat vol. Ik herontdekkte soms lang vergeten exemplaren ergens onderaan weggemoffeld. (ok ik geef toe dat ik dat wel leuk vond, dan is het net of je een nieuw paar hebt! maar leuk is anders als je op zoek bent naar een ander exemplaar!). U leest het goed, HAD zo een systeem... Ik heb mij eergisteren eens beziggehouden met het uitwerken van het nieuwe systeem.



Men neme een schildersdoek (dat is wel gemakkelijk want dan prik je de oorringen door die doek en zitten ze vrij goed vast en in de Axion koop je die voor nog geen appel en ei.), een groter stuk stof dat over die schildersdoek past, wat restjes stof, fiberfill, een tacker of punaisen en uw naaimachine uiteraard.
Ik heb uit de restjes stof cirkels gesneden en die op de grote lap stof genaaid. Ik wou dat rood wat opfleuren maar dat hoeft niet als u niet van het fleurige type bent.
Dan knip je de fiberfill zodat die op de grote lap stof gestreken kan worden.
Daarna heb ik de stof vastgemaakt aan de achterkant van de schildersdoek door ze vast te zetten met punaisen. Als u een tacker heeft zal dat waarschijnlijk iets sneller gaan en met minder gevaar om conctant met die punaisen in uw vinger te prikken, maar indien u dat niet heeft zoals ik kan u gerust punaisen gebruiken.
Ik heb een stukje koort gepakt, daar 2 lussen in geknoopt en dat dan ook vastgemaakt met punaisen achteraan.
Is dat allemaal achter de rug volgt dan het leuke werk: u zoekt doorheen het huis (want dat is in mijn geval zo) alle oorringen bij elkaar en steekt ze per paar op uw spinternieuwe oorringopbergsysteem! Ik heb die doek, uiteraard met behulp van punaisen, vastgestoken op de binnenkant van de badkamerdeur. Wij hebben zo een mega goeikoop badkamerdeurke die ik ooit een paar jaar geleden in een vlaag van zinsverbijstering lichtgeel heb geverfd dus dat kan geen kwaad dat daat wat gaten in zitten. Heeft u geen zin om uw mooie badkamerdeur naar de sies te helpen door er wat gaten in te prikken, zoek dan misschien best een ander plekje om dat spul op te hangen.
Ik ben er allesins heel blij mee, nu zie ik wat ik heb, zitten ze mooi samen en heb ik ook gezien dat er best nog wat ruimte is voor nieuwe exemplaren!
Met dank aan Sofietje, die me met haar versie (een paspop vol kettingen en oorringen geprikt) op het idee heeft gebracht :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten