maandag 5 september 2011

over een vent-vrij weekend, cocktails, zeer haar, een babyjurkje en Raymond.

Dit weekend ging De Vent op Bikeweekend in Mol samen met wat vélovrienden. En ik vermoed dat ze het heel leuk hebben gevonden. Dat ik serieus heb staan zwoegen op donderdag om hun mega-lekkere lasagne te maken, met zelfgemaakte pasta, verse bolognaisesaus en spinazie en dat ik daarbovenop ook nog es rijstpap heb gemaakt om hun mee te geven op weekend, wil ik even niet uitwijden. Ik zou niet willen opscheppen.J
Maar het is niet omdat De Vent zich in het verre Mol aan het amuseren is dat ik de zielige huismoeder moet gaan uithangen! Het weekendje werd dan ook helemaal vol gepland met de vriendinnen! Op vrijdag gingen we rustig een paar cocktails drinken bij een vriendinnetje thuis, op zaterdag kwam het zware werk, nog eens de bloemetjes gaan buitenzetten in Gent.

Vrijdag was het een hemels zomerse dag, ideaal om een mojito-en-pink-lady-cocktailfeestje te geven! Dus zo geschiedde. Ik nam mijn kleine meid aan de ene hand en wat alcohol in de andere en ik begaf me naar mijn vriendinnetje. (klinkt dit niet ietsiepietsie marginaal?) We dronken wat, genoten van het weer en de ontspannen sfeer. Ook over de hoeveelheid alcohol en misschien ietwat rare telefoons vanuit het Bikeweekend dat we om 00u30 kregen wil niet uitwijden (kwestie dat jullie niet denken dat ik een slechte moeder zou zijn want Mila was mee met mij, maar lag keurig om 20u in bed! J). en om voor de hand liggende redenen worden hiervan geen foto's gepubliceerd.

Bon, zaterdag veel te vroeg wakker geworden omdat Mila al zo fris als een hoentje wakker was. Deels mijn fout dat dit al om 7u was want ik was het kind haar rolluiken vergeten naar beneden te doen. Ik kan wel melden dat ik niet zo fris als een hoentje was en dat mijn haar wat zeer deed voor wie de uitdrukking verstaat.

Kwamen we voor een probleem te staan… We gingen op zondag naar een babyborrel, en ik moest nog een cadeautje hebben om af te geven en natuurlijk was het plan een zelfgemaakt jurkje te geven. Ik zag het al helemaal in mijn hoofd: een mooi zomers bloemenstofje en een mooi zomers patroontje. De keuze was al een week of 2 gevallen op de seashore sundress van Oliver +S (ik ben helemaal weg van dat patroon!) en een bloemenstofje van bij koekepeertje. Maar het jurkje zelf moest nog in elkaar gestopt worden… erger nog: het patroon moest nog overgenomen worden en de stof moest nog geknipt worden… en doe dat maar eens nauwkeurig met zeer haar…

Ik heb er beschamend lang over gedaan om dat tot een goed eind te brengen (ah ja ge kunt nu toch niets schots en scheef gemaakt afgeven?) maar het is gelukt! En nee ik ga niet zeggen hoelang ik er over gedaan heb J een kleine bedanking voor Mila, die heel flink heeft buiten gespeeld terwijl ik bezig was. Ik vind zelfs dat het heel goed is gelukt! Zelf de biais is recht gestikt! Hoera voor mezelf! In presteer dus in moeilijke tijden J En ik heb maar 1 keer een stukje moeten losmaken omdat ik het linkerzakje op het rechterzijstuk had gestikt ipv op het linkerzijstuk.




En dan de bloemetjes gaan buitenzetten in Gent op zaterdag. Dat is een klein beetje in het water gevallen. We zijn een vriendinnetje kwijt geraakt die een beetje ziek was op zaterdag. Niet geheel te wijten aan de hoeveelheid alcohol (want ik hoor u zo het verwijt denken: 'dan moest ze maar zoveel niet gedronken hebben') die werd genuttigd op vrijdag, maar eerder aan een virus of bacterie die de vriendin er smakelijk vond uitzien! Jammer, maar de plannen werden lichtjes gewijzigd want wij gingen niet thuis zitten hoor op zaterdag! Het werd een stukje smullen in Zottegem en dan naar Eine om mee te gaan zingen met Raymond Van Het Groenenwoud! Beloofde leuk te worden! We hebben buiten kunnen smullen van een frisse scampisalade op het gezellige terras en toen zijn we vertrokken richting Eine. Ik had er nog nooit van gehoord en ik vermoed dat het gehucht wat weg heeft van Borsbeke (en ja ook Hillegem heeft daar iets van weg J). Daar aangekomen hoorden we dat de Raymond maar na middernacht begon en dat er eerst een rock-covergroep ging spelen. Kan ook tof zijn, maar er zou toch eens iemand tegen die groep moeten gaan  zeggen dat ze geen noot kunnen zingen… en toen, het in-het-water-vallen-gedeelte: Plets, plets, plets,… Dikke regendruppels vielen op ons hoofdje. Ons haar begon licht te kroezen, er waren bliksemschichten zichtbaar, en toen hebben we besloten dat we de Raymond gingen laten zitten. We waren dus iets vroeger thuis dan gepland maar op zondag was ik wel uitgeslapen! En klaar om met cadeau-jurkje naar de babyborrel te gaan.

Oh ja De Vent heeft het weekend goed overleefd, hij zag er alleen wat moe uit. Maar de duvels op de babyborrel gingen wel binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen