maandag 26 september 2011

U boleoot toch ook?

Een tijdje geleden bestelde ik een mooi patroon voor een tas via Van Katoen. Even kort gezegd: Van Katoen zijn een hoop naai- en blogdames die beslist hebben iets voor het goede doel te doen! En dat is van hun hobby gebruik maken om het wondermooie project Annick for Kenya te steunen! (hou alvast 14 april 2012 vrij want dat is DE dag dat Van Katoen uitpakt met het groot spektakel!).
Ik heb al een kleine duit in het zakje gedaan door dus dit patroon te kopen. De tas zag er heel praktisch en mooi uit! Kopen dus die handel!

Kent u dat gevoel, als u ergens heen gaat en toch op het laatste nippertje iets nieuws wilt om aan te doen of mee te nemen? Ik heb dat regelmatig, met een aantal miskopen tot gevolg maar dit geheel terzijde.

Ik ging op vrijdag naar het stoffenspektakel en daarna naar een tupperware-avond en dat vond ik nu de geschikte moment om een nieuwe tas te showen. Ik ging dus de boleo eens maken (ik zag het al zo voor mij, ik tussen de stofjes lopen, MET mijn nieuwe goede-doel-tas!).
Ik koos mijn stofjes en ging aan de slag (om 19u30 maar met een pauze voor het pap-en-bed-ritueel van Mila en ook voor mijn enige soapverslaving, Thuis).
Ik ging dit eventjes snel in elkaar steken, zo moeilijk zag dit er niet uit. (Kent u ook het gevoel dat je al vindt dat je een zeer geoefend naaister bent als u 2 stukken zonder fout aan elkaar heeft gestikt?? dit was zo een vlaag van zinsverbijstering :) ).
Ik moet zeggen, met het naaien heb ik ook helemaal geen probleem gehad. De handleiding is super duidelijk! Ik had alleen weer eens niet gezien dat ik van elke kleur stof 4 delen nodig had en geen 2... Gelukkig kreeg ik uit elke lap nog 2 extra patroondelen en kon ik dus verder werken.
Alleen... ik had weer eens niet gezien dat die bloemen ook een bovenkant hebben... stond ik daar weer, met 2 stukken stof met bloemen die net verwelkt waren... Gelukkig waren dit de delen die als binnenkant van de boleozak dienen en valt het niet op want de delen voor de buitenkant had ik gelukkig wel goed geknipt.
Blijkbaar ben ik niet in staat om een patroon recht uit te knippen... Ik vermoed dat mijn hersenen trager werken dan mijn handen en dus daarom pas zo laat opmerken dat ik weer eens ondersteboven aan het knippen was :)
Kort gezegd: het valt niet zozeer op dus ik trek het mij niet aan :)

Persoonlijk vind ik de tas leuk, ze is handig, er kan veel in en ze steunt het goede doel!
Ik ben ook blij met de keuze van stofjes. Ik had mijn twijfels een beetje toen ik de 2 stukken stof thuis kreeg, maar nu vind ik ze wel leuk samen! Ik vind ze zowel fris zomers als warm herfsterig tegelijk! Vraag me niet waarom ik dat vind ma ik vind dat dus! Maar als je het toch wilt vragen, ik vermoed dat het blauwe kleine bloemenstofje me het zomerse gevoel geeft en dat het herfsterige komt van het mooie oranje.

dit is het resultaat geworden en met zekere trots kan ik zeggen dat ik, knippen en dan nog een deel knippen, heb kunnen afwerken op ongeveer 3 uur, misschien 3 uur en een half! yesah!



Ziehier, de verwelkte bloemen :)

8 opmerkingen:

  1. Heel schoon! Leuke stofjes! Op 3.5 uur? Das best snel, vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik heb ze gezien, die tas, op het stoffenspektakel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap! En dat was mij niet echt opgevallen die verwelkte bloemen moest je er niks van hebben verklapt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Katja, ik vond dat ook best snel :) ben er fier op :)

    Mama saartje, ik hing dus aan de andere kant van die tas :) als je ze nog eens spot, laat het mij dan maar live weten, altijd leuk om mensen te leren kennen :)

    Hella, ja het valt idd niet zo neig op, anders had ik ze misschien wel uit elkaar geprutst maar nu had ik daar echt geen zin in gezien het maar een klein deel is eh :) sjans :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het was dat ik ze nog niet had zien verschijnen in blogland, anders had ik zeker komen vragen: ben jij...?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo schoon stof.. ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de blauwe is van vermiljoen, de oranje heb ik besteld bij the fat quarter

    BeantwoordenVerwijderen