zondag 25 september 2011

voor warme herfstdagen

Een lekkere tropische zomer heb ik niet gezien. Ok, dat weekje Italie was lekker warm, maar de rest herinner ik me enkel met de trefwoorden 'koud' en 'nat'. Maar ik ga hier geen heel blogbericht zitten klagen over wat een slecht weer we toch hebben :) (Zeker niet gezien het mooie weekend dat achter ons ligt.)
In plaats daarvan gaan we de kou te lijf! En wel met de grove middelen: teddyfleece!
Mijn lief nichtje was begin september jarig en ze had nog geen cadeautje gekregen. Laat dat nichtje nu ook een van de grootste koulijders van het westelijk halfrond zijn. Dan is een lekker groot deken in teddyfleece toch wel een ideale cadeau! ik had een tijdje geleden veel stof besteld en daar zat in mijn ogen perfect motiefje bij om met witte fleece en wat paspel om te toveren tot dekentje. Ik heb er een felblauwe paspel tussen gestikt (jawel ook dit keer aan de goede kant van de stof! Applaus is wel op zijn plaats), de fleece ertegen en stikken maar. Ik hoop dat ze er blij mee is en dat ze tijdens de koude herfst- en winterdagen eens aan mij gaat denken als ze ligt te soezen onder dit prachtige dekentje.


4 opmerkingen:

  1. goh, ik zou zelfs ook graag je nichtje zijn. Maar wacht eens! Dat is zo een beetje het geval!
    En ik heb ook altijd kou. Jammer dat ik het zelf kan maken!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n schoon stofke. Waar heb je dat gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grietje jij maakt ook zo mooie dingen eh :) ma ben wel blij dat je ook een beetje mijn nichtje bent :)

    Anneleen, ik heb het gekocht bij The Fat Quarter, link op mijn shoppingpagina. Ik denk van Michael Miller ma kan ook van Kaufmann zijn. ik koop vrij veel van die 2 en ik haal ze al eens door elkaar

    BeantwoordenVerwijderen