woensdag 5 oktober 2011

recykleren, recykleren, wie zijn best doet zal het leren...

...recykleren en proberen en studeren!
Ok ik geef toe, dit is plagiaat (en misschien niet recycleren) en ik heb dit zooo gepikt van het wondermooie lied 'repeteren' van Samson en Gert. Weliswaar heb ik er mijn eigenste recyklage-versie van gemaakt :)
Ik had het al aangekondigd, ik ging een poging doen om te recykleren. Een broekje, dat was het plan dat ik voor ogen had, en uit deze vest ging dat broekje komen:



Ik begon dus met de vest uit elkaar te halen en dat verliep vrij goed. Alleen had ik niet gerekend op die naden die de vest tot een gecentreerd model maken... dat viel niet los te peuteren zonder een hoop draadjes los te peuteren van de stof zelf. Dus ik besloot niet mee te doen aan het losmaken van zoiets als naden.

Ik koos een patroon uit een van mijn japanse boekjes dat er simpel uitzag. Ik moest tenslotte alle delen halen uit die vest die maar een maat 40 had. Patroondelen werden getekend en geknipt en dan, het moeilijke deel: pas eens alle patroondelen op een vest zodat het geheel er wel nog wat treffelijk uitziet met al die naden.
Ik dacht dat ik goed bezig was tot ik bij het ineenstikken zag dat ik (u raad het echt nooit!) verkeerd geknipt had... een deel van de broek was ik vergeten gespiegeld te knippen... Ik was al van plan de hele boel in de vuilzak te kiepen maar ja, ik en mijn grote mond hadden wel aangekondigd op de blog dat ik een recykleerproject ging doen... Dilemma!
'Ok' dacht ik, 'gelijk hoe, er komt een stuk broek uit die vest, en het maakt niet uit hoe die naden dan lopen!' (best wel stoer gedacht vind ik zelf).
Ik heb nog een stukje stof gevonden aan de zijkant van de vest die groot genoeg was, en wonder boven wonder, als ik het geheel had aan elkaar gestikt, zag ik dat de naden voroaal waarempel ongeveer gelijk lopen! lucky me :)

dit is het resultaat, en het kon ook veel slechter zijn :)


de vrij gelijk lopende naden :)


Juffrouw wou haar jurk niet uitdoen, en gezien moeder per se foto's wou van kind in broek was dit een compromissituatie.

3 opmerkingen:

  1. Mooie broek maar is die stof wel wasbaar, wat voor zo'n broekje voor een kleine pruts toch wel een must is....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De stof is wasbaar, weliswaar is het een handwasje :)

    BeantwoordenVerwijderen