maandag 14 november 2011

Hoe Petit Bazaar, rare oude mannetjes in Gent, rendierhoedjes-scènes en geschokeerde jonge moeders in 1 dag passen

Dit weekend was het wapenstilstand. Bij De Vent al jaar en dag enkel bekend om joarmert Outem. Ik ga wel es gaan kijken naar de diertjes, ma daar stopt het bij mij. De vent moet dan nog beginnen. Geen probleem, ik en mijn kleine meid gingen met een tantie naar Petit bazaar in Gent maar eerste nog even snel onze favoriete turk bezoeken in de sleepstraat.
Tantie en ikke snoeren met de liezewiezewoesmobiel door Gent, u weet wel hoe dat daar gaat: veel mensen, veel auto's en soms eens eens een subtropische boel auto's naast en achter elkaar waarbij je niet weet welke auto nu juist naar welke richting wilt gaan. Daar stonden we dan in zo een rij als er een raar oud mannetje met een soort kaalgeschoren poedel op de zetel naast hem pogingen doet om mij te verdringen, om niet te zeggen 'de pas af te snijden' om toch maar voor mij te geraken. Ik dacht dat ik in de lijn 'rechtdoor' stond en hij in de lijn 'waarschijnlijk afslaan naar links', niet dus. Raar oud mannetje stopt ineens vlak voor mij, stapt uit, doet een poging mijn plak op te schrijven en stapt weer in... Ik zeg hier poging want vermoedelijk, door zijn confituurpottenbodembril zal die nog steeds mijn plak niet gezien hebben. Moet ik nog zeggen dat wij even de slappe lach kregen? midden op straat? met een hoop auto's achter ons?

Na het te zijn bekomen van de lach en het bezoekje aan den turk, hup naar het ICC! Nota aan mezelf en misschien andere mama's die ooit plannen kinderen mee te nemen: doe het enkel als ze zeker niet meer in een buggy willen want met zo een ding daar rondlopen, niet aan te raden! tenzij het de bedoeling is dat je iedereen raakt of over veel mensen hun tenen wilt rijden.
We heben veel leuks, moois en soms ook wel belachelijk duurs gezien, het was een leuke bezigheid.

Nadat we al in de wachtrij hadden gestaan om mijn kleine meid haar smoelwerkje te laten beschilderen met veel roos en glitter zodat ze er als een prinses uitzag (ben al benieuwd wanneer ons Mathildeke dat eens gaat doen!) wou ik nog eventjes naar vermiljoen en koekepeertje, ahja! Tantie was zo lief om even op buggy en kind te passen terwijl ik mij tussen de massa hysterische dames een weg probeerde te banen op zoek naar mijn petit panneke die ik wilde kopen. Voor de geinteresseerden, het is de Iles des fleurs in turquoise (hoe in hemelsnaam schrijf je dat woord??).
jammer genoeg stonden er in de buurt van koekepeertje een kraamke met paddestoellichtjes... Mila wou dus koste wat kost zo ne paddestoel. Paddestoel in kwestie kostte meer dan 25 euro, wat ik nogal veel vind voor een paddestoel in een kleur die niet bij haar kamer past, en waar ze ook maar 5 minuutjes naar gaat kijken. Creatieve moeders zorgen voor een creatieve oplossing: er waren ook paddestoelstylo's voor 2.5 euro, net iets meer mijn budget :) Dat was duidelijk buiten Mila gerekend, die een heuse 'Ik wil een rendierhoedje!!!'-scène begon! Maar dan rendierhoedje vervangen door paddestoel. Mila kan voor zo klein te zijn ook vrij veel lawaai maken als ze iets niet krijgt, maar goede moeder zoals ik ben negeerde ik dat dus compleet. Ik plofte mijn kindeke liefdevol neer in haar buggy terwijl ze een hoogtepunt bereikte in haar rendierhoedjes-scène. Dat had als gevolg dat ik een zin uitsprak die de jonge mama met baby op haar buik in zo een draagspul zodanig was gechoqueerd dat ze vermoedelijk professionele hulp gaat nodig hebben. Dus indien u ook van het gevoelige type bent, lees dan volgend stukje NIET!
Ik zei dus tegen tantie: 'mens, mijn kleine is officieel een echte pruim!' en blijkbaar was de kleine baby op dat madammeke haar buik nog steeds van het lieve kleine schattige type, maar sorry madam, dat blijft niet zo!
Mila is nog ongeveer 2 uur blijven proberen om die paddestoel op de ene of andere manier te krijgen, om u een idee te geven van het doorzettingsvermogen van dat kind.
Intussen is alles tussen ons weer dik ok en zijn we weer beste vriendjes hoor :)

8 opmerkingen:

  1. Dat van dat peetje wist ik nog niet! Entertainment alom dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verhaal, ik heb hard kunnen lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't was wel nen mooien paddestoel hé! Wij keken er ook naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hilarisch!!! En wees gerust: zo'n zinnen als de jouwe spreek ik in dergelijke gevallen van onmacht ook uit. Ik ben alvast niet gechoqueerd :-) En woeha voor die oude pee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. i like of nieje da's niet met die duimen ;)

    BeantwoordenVerwijderen