zondag 6 november 2011

Lies vs Boordstof: 1-0!

Mila is eindelijk goed bezig met haar potje! na een heel gesukkel met snoep, koeken, plakkertjes, juichen en springen, bleek een boekje over klaspop Jules op de wc en nog een boekje over Lotje en haar potje wel te helpen! hoera! want het kindeke wordt al 3 in februari!
Nu heeft ze af en toe wel een accidentje omdat ze haar broek niet tijdig naar beneden krijgt, hoog tijd dus om daar iets voor te maken. Ik had nog een restje grasgroene sweaterstof en ik had op het stoffenspektakel een tijdje terug in Gent verschillende kleurtjes boordstof gekocht. ideale combi dus!

Ik heb nog geen overlock maar hoopte dat het ook zou zou lukken, met mijn trouwe brother aan mijn zij (of liever recht voor mij, naast me is dat nogal moeilijk stikken). Maar goed nieuws, met mijn ik-wil-een-overlock-spaarplan (lees: alle stukken van 2, 1 en 0.5 euro in een spaarpot steken) zit ik al een ongeveer 1/5 van het aankoopbedrag. ik heb ook een deel van mijn reeds teruggestorte belastingen gereserveerd voor mijn aankoop, de rest voorzie ik met nieuwjaar te ontvangen :). Ik mocht van een hele lieve dame ook wel gebruik gaan maken van haar super overlockmachine, maar gezien ik dit plan nu had opgevat om te maken heb ik dan ook geen geduld om daar mee te wachten, en deze broek gaat met Mila morgen mee naar school as reservebroekje! Maar lieve meid, alvast bedankt voor het aanbod! Genoeg afgeweken, back to business met de broek!

Ik had dus al boordband, ik gebruikte het patroon voor een broekje uit een chinees boekje, Girly style wardrobe maar knipte dat bovenaan niet zo groot. Daar ging de boordband toch komen en geen elastiek zoals het patroon zegt. Dus, ik maakte de broek, stikte de boordstof en tataaaaa:




Ja dat zakje staat inderdaad nogal laag en iets te veel naar rechts maar dat is echt waar bewust gedaan! Als mila anders in haar zak iets wil stoppen kan ze daar niet aan, en doet ze haar broek gewoon uit :) dus om dat wat tegen te gaan heb ik de zak een beetje verplaatst!

Conclusie: ik ben best een beetje fier op mijzelf! de broek is geen mislukking en ze zit Mila lekker comfortabel, ze kan ze zelf aan- en uitdoen. Hoera voor mezelf :)

7 opmerkingen:

  1. Je dochter ziet er echt een schatje uit! Ik vind het broekje ook best geslaagd hoor!

    Ik zat een uurtje geleden te denken dat ik dat ook eens zou kunnen proberen voor ons missken! (Bij gebrek aan trainingsbroekjes).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lies, wat een leuke broek. En dat zakje is goed gevonden. Ik denk dat er nog wel 'enkele' van deze broekjes zullen volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, heel fijn! Dat lijkt mij iets voor 'sewing is fun' ... hint, hint :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke broek, echt een schoon kleurtje!
    En wat goed gevonden van dat zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor, dat broekje! En nu hopelijk altijd op tijd de broek naar beneden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heb je een speciale steek gebruikt voor de boordband, ik heb ook geen overlock en kweet niet goed welke steek ik moet gebruiken, niet dat ik veel keuze heb met mijn retro singer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nee sofie, ik heb gewoon recht gestikt. Ik was eigenlijk van plan om een stretchsteek te gebruiken maar ik was mijn knop vergeten te verzetten en tegen da ik da doorhad was de helft al gestikt :) da bleek te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen