zondag 20 november 2011

proefstukken, feestkledij en cadeautjes

Ik ben eindelijk toegekomen aan het testen van mijn splinternieuwe overlock. Amaai dat is eventjes wennen! Wat een hoop draadgedoe zeg. Ik moet zeker eens een moment tijd vinden om naar de lessen te gaan die je gratis bijkrijgt bij Mertens!
Maar intussen, geen geduld om te wachten tot het zover is en prutsen we er op los, jui! :)

Ik heb een tricotrokje gemaakt met fragile-tricot en boordband voor mij, en met de restjes ene voor Mila, naar haar patroontje. Het is gelukt, weliswaar met een aantal foutjes, denk ik toch... Het stuk waar de rok aan de boordband komt vind ik nogal golven, maar ik weet niet of dat komt door de stof of door een verkeerde instelling van de overlock, of dat dat nu eenmaal zo is met een boordstof tailleband. Ik trek het mij niet aan en ik ben alvast blij met mijn rokje :) en dat van Mila!
Ik heb een rolzoompje gebruikt, nu ik dat kan, moet ik dat alvast gebruiken :) Er is voor de rokjes geen gewone machine aan te pas gekomen.

de lotta voor Mila

mijn zwierrok :)

detail van de stof! ik ben er verliefd op :)

Het handige van deze boordbandrok is dat die altijd lekker zit, of je nu een skinny dag hebt of niet :D (Kent u dat fenomeen ook??)

Ik heb mijn nieuw speeltje ook al gebruikt voor een aantal kerstcadeautjes te maken, maar daarvan toon ik enkel een sneak-preview van de stof :) Wie weet wie het ziet eh :)





En ik had een week of 2 geleden ook Mila haar nieuwe feestjurk al klaar, voor de kerstperiode, maar nog geen blogtijd gehad, dus bij deze hier ook de jurk, zonder kindeke in. over een week of 2 ga ik de kerstboom zetten en dan worden de kerstkaartjesfoto's genomen :) Zelf ben ik niet zo een fan van die fotokaartjes, maar in de familie zitten ze elk jaar te wachten op een fotokaartje. Mila's eerste kerst hadden we heel gewone kerstkaartjes gestuurd, maar dat leverde hier en daar een beetje commentaar :) Nu niet dat het erg was hoor, ma ik heb dan maar besloten om het jaar daarop een fotokaartje te maken om de mensen content te stellen, en sindsdien is dat traditie zeker? Maar wat is dat toch met mensen en fotokaartjes als je kinderen hebt? is dat ergens wet geworden? en wat is er mis met de occasionele hond of kat met kerstmuts op??



Het is een simpel patroontje, en ik heb dat wat gepimped met een paspel aan de halsboord, en aan de armgaten en in het midden. Ik vermoed dat die niet zitten zoals dat zou moeten, aan de onderkant is dat wat gebobbel, maar de gaten zijn groot genoeg zodat Mila er geen last van zal hebben. Ik heb het bovenstukje breed genoeg gemaakt want dat kind heeft dezelfde buik van haar vader :) zo past alles er comfortabel in, met een truitje onder en lekker eten in de buik :)
Van de strik ben ik nog niet zeker. Het is een strik die ik er heb opgespeld maar ik vind dat hij soms wat slapkes valt. wat denken jullie?

8 opmerkingen:

  1. Wat ik denk? Dat je veel rokjes kan maken uit één meter tricot. En dat je na wat vechten met de overlock wel heel mooie dingen kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is waar :) Ik had dat ene metertje, en ik heb nu al een rok voor mij en Mila en kan er nog 1 kinderrok uit halen. dat is voor als deze voor Mila te klein is geworden :)
    Heel portemonneevriendelijk dus gezien die ene meter maar 7.5 euro kostte dacht ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die rokjes vind ik heel geslaagd. Het strikje op het kleedje zou misschien beter uitkomen in een contrasterende kleur? Anders wel leuk hoor! En wat die kerstkaartjes betreft... kinderen in kerstkleren zijn nu eenmaal schattig eh. Bij ons zijn we gelukkig gespaard van de kerstkaarten, niemand doet het, dus wij ook niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie rokjes! En ik zou ook verliefd op die stof kunnen worden, ware het niet dat ik niet op die verkoop geraakt ben. Nog veel plezier met de overlock!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo dezelfde rokjes voor mama en dochter! Knap stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie rokjes!
    Je schrijft leuk, ik ben dus volger geworden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't zal wel zijn dat wij en fotooken willen voor kerst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha mieke! ze komer er aan! :) dit weekend zet ik de kerstboom en dan wordt de fotoshoot gehouden :)

    BeantwoordenVerwijderen