vrijdag 30 december 2011

jezelf verwennen mag ook wel eens

Deze dagen zit ik met een klein ziek meisje. Ik ben dat niet gewoon, Mila is meestal gemaakt van steen, dat kind is bijna nooit ziek. Een snotneuzeke reken ik daar nie bij, dat is volgens mij gewoon een eigenschap van kleine kinders.
Ze is er bijna 3 en ik ben nog maar 3 keer naar de dokter moeten gaan met haar. Nu is dat op korte tijd 5 keer geworden. Een aerosol heb ik nog nooit van dichtbij gezien. Alle ik hoop dat zo te houden en prijs me gelukkig. Maar nu is het dus eventjes om zeep. Bronchites van 2 weekjes geleden gaat niet echt weg en ze blijft met wat koorts zitten. Dat zorgt al eens voor een hangerig kind.

Terwijl ik haar toch even kon paaien met een middagdutje of met de musical van sneeuwwitje op tv, vond ik het wel eens tijd om mezelf te verwennen met een rokje. Ik had op petit bazaar  bij haar een mooi stofje gekocht waar ik veeeeeeeel mogelijkheden in zag. Er zitten veel mooie kleurtjes in waardoor ik met veel kan gaan combineren, ideaal dus!
Patroontje is dat van de knipmode juni 2010, gewoon recht modelleke, vond ik het mooiste voor dat stofje.




En ja inderdaad, daar ziet u voor het eerst, een blinde rits! juich ende roep! ze is vrij goed gelukt voor de eerste keer. Al heb ik een beetje vals gespeeld... De rits aan de mooie stof naaien was geen probleem, maar de voering er aannaaien zonder dat er dan een stiklijn zichtbaar was aan de buitenkant... dat kreeg ik niet voor elkaar. Maar daar heb je dan zo een soort vliesofix band voor, die langs 2 kanten plakt als je er op strijkt, waardoor ik de voering een de rits heb vastgeplakt. Maar sssst, niemand zeggen hoor!

10 opmerkingen:

  1. Oh, wat een mooi stofje! Tis een vré schoon rokske geworden - en amai wat een idee om dat met Vliesofix te doen :-)

    Veel beterschap voor je kleine meid - kindertjes die ziek zijn, zijn inderdaad soms niet het leukste om in huis te hebben. Dat ze maar snel beter wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige tip uit de trukendoos! Dat stofje is mooi hé! Ons Janne heeft daar een jasje in.

    Beterschap voor de kleine meid, en hopelijk mag je de aerosol inderdaad buiten laten (dat is hier wel anders...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, echt heel knap!!Supermooie stof en wat mooi afgewerkt!

    Ivm zieken, troost je, je bent niet alleen :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet eens kijken bij Missy N. Daar staat een mooie uitleg van ho je dat moet doen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, prachtig. Dit moet ik stilaan ook eens proberen.
    Veel beterschap voor je meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sahara bedznkt voor de tip! ik probeer het zeker eens uit!
    hanneke, die rok is echt niet zo moeilijk hoor, lukt zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben dat in de naailes met de hand moeten doen (met quasi onzichtbare steekjes), de voering aan de rits vastzetten.
    Maar op de blog spiegelstiksels is er een tutorial te vinden over hoe je het zonder handwerk doet (nog niet geprobeerd)

    Hopelijk is je meisje snel beter, hier ook een zieke in huis (een 4jarig vodje dat ook nog niet veel dokterskabinetten vanbinnen heeft gezien)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een super schoon stofke en dus ook een geweldig rokske.
    Hopelijk is jou dochtertje ondertussen al genezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooh wat een snoezig stofje ! en het rokje ziet er super mooi uit ! en de truc met de rits is 1tje om te onthouden !

    BeantwoordenVerwijderen