zondag 25 december 2011

pakjestijd

Ik was al ruim op tijd begonnen met het maken van enkele spulletjes om onder de kerstboom te leggen. Jaja, in tegenstelling tot wat men eens zou durven denken over mij ben ik eigenlijk wel geordend, en hou ik wel van orde en netheid. In de praktijk durft dat wel al eens uit de hand lopen en merk je daar vaak niets van, maar diep in mij ben ik wel degelijk een ordentelijk kind...

Maar kom, nu was ik dus op tijd begonnen met het maken van enkele dingetjes die als pakje onder de kerstboom zouden komen liggen. En een sjans blijkt nu want nu, de week voor kerst, heb ik de hele week mogen blokken voor een examen af te leggen voor mijn werk. (wat btw nogal moeilijk uitviel, had ineens een supermasive black hole in mijn hoofd zitten... toch wa die eerste vraag betrof. Of weet u zo vlotjes hoe u de aangroei van de belaste en onbelaste reserves in de vennootschapsbelasting op de fiches 328R en 328S zet? ik wist nog nie goed wat de aangroei was, laat staan dat ik bedragen op de fiches kreeg :))

Ma even back to reality:
Ik maakte dit Tammy-modelleke voor Jitse. Ik vind het een mooi en vrolijk stofje, dat zowel in de winter als de zomer past. Nu hopen dat het aan het fijne lijfje van Jitse past!
Ik deed er ook nog een leesboekje bij want Jitse zit nu in het eerste leerjaar en leest graag. Maar daar is geen foto van :)




Jenne zit volop in zijn politiemannen-brandweerwagen-ambulance-periode. Kortom, alles waar een zwaailicht op staat will do. Vandaar een Japans vesteke met politiewagen-ambulance-stof. Kan hij mee ravotten in de tuin als het wat lekkerder weer zal worden. Ik deed er met het restje stof ook nog een soort noodle-head zakje bij.





Ik had uiteraard de handleiding van dat zakje niet gelezen, laat staan dat ik afmetingen had genomen. Want hoe moeilijk kan dat nu zijn zo een zakske? Ik ben er gewoon aan begonnen, dat verliep vrij vlot, juist wat gepruts (ok een paar uur geprutst) met de knoopsgaten om de touwtjes door te halen, maar al bij al, om geen handleiding te hebben gezien, valt het resultaat goed mee! Voor Jenne zat er ook nog een juwelendief van playmobile in het pakje.

Nu hopen dat de kindjes er ook blij mee zijn. ze krijgen straks namelijk pas het cadeautje dus ik kan nog niet zeggen hoe de gezichtjes zijn bij het openen van de pakjes :)

Voor u denkt dat ik een slechte moeder ben en mijn eigen kindeke geen cadeauke geef: u heeft het mis! Ze krijgt namelijk een Ariël-zeemeermin pop om in bad mee te zwemmen. En met nieuwjaar krijgt ze een een zachte Assepoesterpop. Want al de kind haar nieuwjaarsbrief opzegt verdient dat toch een cadeautje eh :) Ze is nogal in haar disney-prinsessen-periode, maar ik vind dat niet erg, ik zit er zelf namelijk ook nog steeds in :)

1 opmerking:

  1. Zelfgemaakte cadeautjes zijn zo leuk! Maar prinsessenpoppen ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen