dinsdag 6 december 2011

waar is de tijd naartoe?

De laatste tijd ben ik bezig geweest met vanalles, waar meestal ook nogal wat alcohol aan te pas kwam en wat ook samen ging met heel late (of vroege, afhankelijk van uw standpunt) uurtjes op de wekker. Geen ideale combi kan ik u al zeggen.

Weekends en weekdagen werden volledig tot op de minuut gepland met activiteiten als daar zijn: gaan eten, fuifje, ex-collegaatjes-etentje, werken op de prehistorie, grote-sinterklaasshows, afscheidsdrink van een collega (waar ook nogal wat badkamervloer bij kwam kijken na die drink...), Els-De-Schepper-zaalshow-met-cocktails-achteraf, sintfeestjes-op-het-werk, kerstboom-zetten en babyborrel, en dat allemaal samen met een ontelbaar aantal manden strijk die ik nu zelf moet doen, om nog nie te spreken van de kuis, want mijn poets-tornado die elke week komt heeft een aanvaring gehad met een auto en dat bleek geen goed idee. Dus zeker 3 weken out! Daar komt dan ook nog eens de dagelijkse gang van zaken bij zoals kind-in-bad-krijgen-zonder-veel-geween, eten maken, zien dat er eten in huis is om te maken, vaatwas legen,...
daarbovenop moet ik ook nog op cursus van mijn werk waar ook studeren aan te pas komt.
Ik hoor u denken dat De Vent wel kan bijspringen? Die helpt wel met de vaatwas legen, maar meestal is zijn dagbijdrage beperkt tot de vraag 'Wat eten we vandaag?'

Komende week ziet er nog niet beter uit met nog een sintbezoek, een homesale, een kerstmarkt of 2, etentje bij vrienden en etentje voor mijn mamie haar verjaardag in het vooruitzicht en nog steeds geen poets-tornado...
Het is zelfs zo erg gesteld met mijn tijd dat ik mijn plan om nog iets te maken en te verkopen voor Music For Life in het water is gevallen. Het simpele ontwerpke dat ik in gedachten had valt in het echt niet zo mooi uit zonder dat ik er nog teveel werk ga aan hebben.

Ik had me een tijdje geleden wel ingeschreven voor de Secret Santa van Tess, dus daar moest ik wel tijd voor maken gezien de hele handel binnen 2 weken al de deur zal uitmoeten! Op de moodboard van mijn 'ontvanger' zag ik gelukkig een idee staan voor een tas die ik al had gemaakt! jui! en ik had een leuk stofje gescoord in de kringwinkel! ideale combi dus. Ik gooi er nog wat kleine hebbedingetjes bij, en ik hoop dat ik tegen donderdag kan zeggen dat mijn secret santa af is!

Staan nog op de dringende lijst: een winterrok voor mij in wol (ahja, dringend want in de zomer ga ik die nie dragen eh!), geflockte t-shirts als kerstcadeautje (ook dringend gezien die moeten afgegeven worden!) en nog een rok afwerken die ook als kerstcadeau moet dienst doen!

conclusie:
Ik heb wallen die zelfs met mijn magische weg-zijn-de-wallen-in-2-minuutjes-stiftdingetje niet meer te camoufleren vallen (die stiftdinges is een touche éclat van Yves Saint Laurent, voor de geïnteresseerden. Anders wel goe grief ze!)
Ik heb ook keelpijn, dus ik vermoed een nakende keelontsteking of toch iets in diene genre, en dat voor het kerstmarktenweekend!
Door de vermoeidheid eet ik ook weer teveel zoet spul, of eet u ook zonder enig probleem een heel pak sinterklaasspeculoos in 1 keer op?

Ik heb een beetje het gevoel da mijne tijd gelijk dees klok aan het wegsmelten is :)

6 opmerkingen:

  1. Dat van die speculoos: check! (alleen nu even niet, wegens een buikgriepje...)
    Overvolle agenda's - met binnenkort al vooruitgeschoven kerstfeesten waar nog cadeaus voor gekocht / gemaakt moeten worden: check!
    wallen: check!
    De kers op de taart kwam gisteren: windpokken? check!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, leente, ben al blij dat ik de windpokken al gehad heb als kind :) kan me voorstellen dat da als volwassene afzien is! alle da zeggen ze toch eh dat kinderziekter erger worden als je die krijgt op volwassen leeftijd! verzorg je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Lies, ons Janne is de "gelukkige" hoor... Ik heb ze ook ergens in mijn jonge jaren gehad. Voorlopig heeft ze er nog niet al te veel last van, hopelijk blijft dat zo. We kijken alvast uit naar morgen, want onze Lukas heeft beloofd dat hij dan heel goed voor ons gaat zorgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las onlangs de volgende wijze woorden: "we are busy living life" ... dus geen zorgen, dat zijn jullie ook aan het doen, het andere is bijkomstig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sta eens stil en geniet van het zonnetje dat schijnt, drink een kopje thee en ruik er eens aan. Neem eens de tijd en dat helpt al een heel stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar :-) maar ik was zo slim om mij niet in te schrijven voor secret santa. Ik wou het spel niet in het honderd laten lopen. Ben al benieuwd naar de tas

    BeantwoordenVerwijderen