maandag 12 december 2011

wollig spul

Ik had een tijdje geleden bij deze lieve dame een keischoon rokske gezien! En geheel toevallig was ik in die periode aan zee heb heb ik De Vent kunnen overtuigen om met mij naar Harelbeke te rijden in het naar huis zoeven. In Den Beer heb ik nog een lapje van de stof kunnen bemachtigen!

Ok, de stof was er, maar wat ging ik er in hemelsnaam mee maken? alle, de vraag was vooral welk model rok ik ging maken. Ik dacht dat iets zwierig met die stof niet mooi zou vallen, dus was de keuze nogal beperkt tussen een recht of een recht model. Het werd dan ook het recht model!
Maar zou dat niet teveel afkijken zijn? Na een beetje wikken en wegen besloot ik da ik in Zottegem woon (jaja, het besef was er ineens!) en dat zij in het exotisch verre West-Vlaanderen, dus de kans dat we elkander tegen komen met dezelfde rok aan is eerder klein te noemen. En daarbij, in mijn model zaten geen zakken :) En ik plande de rok met rode paspel, maar dat bleek toch niet zo mooi als de blauwe,... het werd dus toch blauwe, ma nog steeds geen zakken!

Ik heb wel wat twijfels gehad omdat ik eigenlijk nog nooit echt zo een rechter model rok heb gemaakt en ik dat ook nog nie had gepast. Ds ik wist ook nie hoe het mij zou staan. ma bon, we gingen proberen. Rok zat vrij snel in elkaar, ook omdat ik had beslist om de rits maar niet in te stikken, en haar methode toe te passen, werkt prima, maar ja het aantrekken van de rok is geen zicht. Het uittrekken trouwens ook niet. Maar ik ben dus de enige die daar last van heeft :) Er gaan zeker nog zo modellekes volgen! met knippen, stikken en voering ben je niet meer dan 2-3 uur bezig, afhankelijk van hoeveel je wordt lastig gevallen door dochter of 2 spelende katten op je patroonpapier en stof. Is bijna helemaal met de overlock in elkaar gestoken. Toch een handig ding ze!

Dit is het geworden, de foto's van het aantrekken bespaar ik u graag:

hier hangt ook wat spruit op mijn t-shirt, foto's gemaakt tussen de patatten opzetten en spruiten stoven :) en ja mijne trui hangt wa scheefkes :)




Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik vrijwel geen passende schoenen heb (echt! toch nie in da blauw eh. Mijn bruine botten pasten wel ma blauwe schoenen op bruine kousen zou ook es leuk zijn :)) en dat ik echt een chronisch tekort heb aan effen gileekes. Ik moet dringend shoppen achter effen basisgileekes en andere soorten gileekes. (en schoenen natuurlijk...) Ideetjes waar ik er buiten de zara kan vinden?

5 opmerkingen:

  1. dat rokje staat u zeer goed!!!
    Ga eens naar JBC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is dat! voor effen gileekes ga ik ook altijd eens bij vero moda kijken.
    En ga ook vooral voor blauwe schoenen of botten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank je wel grietje :) Ja JBC is wel een goe idee! ik koop daar altijd de gileekes voor Mila.

    Leentje, Idd ook goed idee bij Vero Moda! en de blauwe botten ga ik es om zoeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Scheun jong! Een recht model staat u zeker. Zalig stofje hé? En zilékes vind ik ook soms bij H&M.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk stofje hé! Ik ben aan een rok in dezelfde stof bezig, hopelijk krijg ik hem morgen in de naailes eindelijk af! En voor effen gilekes durf ik ook wel eens in de Lola&Liza kijken, maar je moet wat chance hebben daar. En in de WE durf het ook wel eens lukken om iets te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen