dinsdag 27 december 2011

Zomers Japans

Het was al een goeie 2 weken geleden dat ik nog achter mijn stikmasjien had gezeten... Geen tijd door vanalles en nog wat, maar nu, nu is het dus wel gelukt! jui! Ja als nieuwbakken ambtenaar heb ik nu dus een weekske verlof :) (Maar die gaat ook gebruikt worden om de kringwinkel te bezoeken met een hele hoop B&B (Bucht en Brol) die ne mens nooit gebruikt of aandoet. En ook voor de ellenlange lijst met To-Do's aan ons huisje te verkleinen, en ook om de laatste nieuwjaarscadeautjes te kopen, en dus ook om wat stikwerk in te halen. Amaai ik zou beter nog een extra week verlof bijpakken nu ik het zo op een rijtje zet :))

Ik had eens zin om een nieuw modelleke te maken, en vond er eentje in 1 van mijn Japanse boekskes. Uiteraard terug zeer gemakkelijk in elkaar te steken vermits er maar 3 patroondelen zijn waarvan 2 zowat dezelfde. Ik vond in mijn stoffenkast ook een vrolijk stofke met blauw en paars, volgens mij perfect voor een vrolijke jurk uit te maken! Ik had wel zin in iets zomers. ik hou wel van de winterse vrieskou en de sneeuw, maar gezien dat precies wat uitblijft begin ik maar alvast de zomer binnen te halen :)

Dat uiteraard zeer gemakkelijk jurkje was het ook effenaf! Op een goei uur en een half zat het in elkaar, en ik heb voor de verandering es niets moeten losmaken, ik heb niets verkeerd geknipt, alle, ik was echt op dreef!


Het zijn lichtblauwe ruitjes met een nog ander blauw met paarse en witte stipjes :) echt heel vrolijke boel. het modelleke komt uit dees boekje en het is de jurk van de kaft. Het is een heel simpel modelletje met 4 plooitjes bovenaan die een goeie 10 cm zijn dicht gestikt, en dan zijn er aan het voorpand 2 flappen gestikt die je kan strikken. Handig als het kindeke in kwestie die de jurk aan heeft moet eten. Je doet de flappen open, ze eten, en als ze gesmost hebben, doe je de flappen weer dicht en niemand die het ziet!

Indien ik dochterlief morgen kan verleiden om en foto in jurk te nemen, zal ik u die niet onthouden, maar gezien het onzedelijke uur slaapt dochterlief dus al.
Ik heb dochterlief kunnen verleiden om een foto's te nemen deze morgen, ook al is ze terug wat ziekjes. De kwaliteit van de foto's dat kent u wel. geen treffelijk plekje in huis dat goed verlicht is en flitslicht is nu ook dat niet. Maar we klagen niet, er zijn foto's genomen!





En dan ga ik nu even verder met de rest van mijn lijst af te werken! want we zijn toch al ver halverwege mijn verlof en ik moet dus zoals reeds gezegd nog veel doen :)

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel mooi uit! Het doet echt verlangen naar de zomer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schoontje ze! Dat die zomer maar vlug komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha dat ken ik, ik geniet ook van de week tussen kerst en nieuw thuis... (en ja, ook als vrij nieuwbakken ambtenaar) en besef dat de week al half om is en ik nog zo veel wil doen...

    Dat is in ieder geval een heel tof kleedje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk stofje! leuk zo die flappen die je kan openvouwen, heb dat boekje ook eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi jurkje, dat perfect pas bij het eigenaresje! Ik moet er ook eens terug invliegen seg... zit nu even ook in een periode van de stille naaimachine... Bedankt voor de kriebel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen