zondag 29 januari 2012

De eerste ronde

Haha! Ik heb er eentje afgekregen! eentje dat zowaar past aan het lijfje van mijn kindeke! En om een beetje wraak te nemen op het te kleine scharminkel heb ik gekozen voor dezelfde stofjes.
Nu een patroontje uit 1 van mijn Japanse boekjes, waar ik maatje 90 maakte.

Nu moet ik zeggen dat ik meestal de maat 100 nam maar die nog wa groot viel. Dus nu nam ik maat 90. waar ik dan wel een kleine aanpassing heb moeten doen om de jurk lang genoeg te maken.
De bruine band in het midden moest eigenlijk opgenaaid worden, op het deel waar bovenstuk en rok samenkomen. Ik had dat niet gedaan en het bovenstuk aan de bovenkant genaaid en dan rokdeel aan het onderste stuk van die boord genaaid. Zo won ik een goeie 3 à 4 cm, net genoeg om de goeie lengte te hebben :)

De zakjes heb ik ook niet afgebiesd met biais. Dit voornamelijk omdat ik het was vergeten te doen voor ik de zakken vast stikte, waardoor dat ook niet meer ging :)
Ma zo is het ook mooi.










Wat ik wel vind is dat de nek zo wat rechtop staat. Dit voornamelijk omdat het precies een soort rechtstaand kraagje is, maar dat vind ik wel wat vreemd vallen. Maar onder de jurk zal ze waarschijnlijk een bruin souspulleke dragen, ofwel erover een truitje, zo gaat da al minder opvallen ook :)
de sletskes zijn nie bedoeld daar standaard onder te dragen. Het is maar dat u het weet :)

12 opmerkingen: