dinsdag 3 januari 2012

een nieuw jaar, een nieuw begin

Ja ik dacht alvast te beginnen met een clichétitel om vervolgens uiteraard in de clichés verder te doen :)

Allereerst, een heeeeeeel gelukkig en gezond 2012 aan iedereen toegewenst, van De Vent, Milababy en mijzelven.

Vervolgens dacht ik er aan om mijn goede voornemens eens uit de doeken te doen, in de hoop dat als niet alleen ik ze weet, ik ze ook werkelijk tot een goed einde ga brengen :) Want u kent dat wel, elk jaar neemt u zich vanalles voor om op 12 januari al niet meer te weten wat precies :)

Als eerste goede voornemen wil ik, heel cliché zoals waarschijnlijk 95% van de vrouwelijke populatie, op dieet. Der moeten nu eenmaal een paar kilookes sneuvelen voor de goede zaak. Ik heb om te beginnen al 2 trouwfeesten en 2 eerste communniefeesten dus moet ik wa strak in het vel komen te zitten! Om mijzelven te motiveren, mag ik ook geen stof meer kopen tenzij ik mijn volgende streefdoel heb bereikt. Ok, ik ga nu wel eerst nog ergens een mooie meter tricot kopen want ik wil een jurk voor Mila maken maar dat gaat juist in tricot en ik heb da nu nog nie veel liggen. Maar dat is alles, en de rest moet ik verdienen door mijn dieet. nah. (voor wie het wil weten, mijn doelen liggen per verloren 2 kg en ik zou der een dikke 7 a 8 kilo af willen :))
Ma misschien was dus die parelhoenfilet met champignonsaus en kroketten en een ijsje als dessert deze middag, en zelfgemaakte lasagne van mijn tante deze avond, geen goed begin... Ok vanaf morgen vlieg ik der echt in!

Mijn tweede voornemen voor dit jaar is thuis meer orde en netheid! Allé het wordt wel elke week gekuisd, ma De vent en ik zijn nogal sloddervossen waardoor we soms een heuse survivaltoch moeten ondernemen om van de living naar de keuken te geraken, alleen omdat er teveel gerief in huis staat op die moment. En daarbij hoort ook: de manden strijk meteen weghangen als de strijk is gedaan en niet wachten tot de week nadien als de volgende lading strijk in de manden moet kunnen. en de was nie gewoon in mijn keldergat zwieren op een hoop maar direct in de daartoe bestemde manden sorteren. (die manden moeten wel nog gekocht worden :)).

Een derde voornemen is om onze hele To-Do-lijst die in de keuken ophangt, af te werken. En voor wie ze al eens heeft zien hangen: ja dat is dat volledig volgeschreven A4 blad en ja dat zou ik dit jaar volledig willen afwerken :)

Mijn vierde voornemen is om Mila haar fotoalbum van haar eerste jaar af te werken. Het kind is er bijna 3 dus dat is wel al eens de moment! Voor jaar 2 heb ik al zo een album laten maken via internet en voor jaar 3 ga ik dat ook doen, maar jaar 1... Ik was nog niet gebeten door de naaimicrobe, maar een hoop andere microben hadden me wel al in hun macht. waaronder scrapboeken en toestanden. ik had een heel braaf babieke, dus ik had hooooooopen tijd om vanalles in papier zitten uit te knippen, mijn foto's in vormen te snijden, vanalles in die album bij te plakken... maar toen ik weer moest beginnen werken is de album wat blijven steken. Ik denk dat ik nu al aan maand 9 zit. Die moet dus heeeeel af geraken!

verder wil ik ook gaag zoveel mogelijk mooie dingen maken voor Mila en mijzelf, een paar cadeaukes enzo ook natuurlijk, en wie weet eens een hemd voor De Vent, maar dat is niet echt een voornemen vind ik zelf.

Zo, dit is het zowat voor dit jaar. Ik denk wel dat ik een jaartje zoet zal zijn! Wat zijn jullie voornemens?

2 opmerkingen:

  1. Ik wil nog meer zelf maken en dus minder uitgeven in de winkels :-). Van diëten gesproken, ik ben gisteren terug naar WW geweest om de feestkilos er terug af te werken - ben dus al goed bezig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaah ik heb mijn weegschaal van de ww en mijne shoppinggids en opschrijfboekje ook weer klaar gelegd! vanaf morgen vlieg ik der es goe in ze :)

    BeantwoordenVerwijderen