donderdag 26 januari 2012

en dat op momenten van nen deadline of 2 - 3

Oei

Dat was zo het enige dat ik kon uitbrengen als ik de jurk klaar zag liggen op mijn strijkplank.
Het was de bedoeling dat dit 1 van de nieuwe jurkjes zou worden, specifiek het exemplaar voor het verjaardagsfeestje van Jitse en Jenne. Maar ik ben er nog nie heel zeker van.
Er zit ergens een foutje in de naad van het achterstuk en ik vind het nogal lang en smal uitvallen. Ik heb er nochtans overal de naad bijgerekend en heb heel nauwkeurig geknipt en getekend. Dus ga ik er nu al van uit dat het nie aan mij ligt ma aan het patroon :)



Nu ja gezien Mila al sliep kon ik haar die jurk niet aandoen om eens te zien hoe die viel en hoe het foutje zou opvallen en moest ik dus een dagje wachten.
Ik heb nu geprobeerd da kind da kleed aan te doen, en ik heb der geen foto's van genomen omdat ik nie wil vervolgd worden voor kindermishandeling!
Laat ons zeggen dat ik het kleed nie ver over haar hoofd kreeg en dat er toen 2 volwassenen nodig waren om er haar terug uit te krijgen. Al een sjans da peter A er was (Mila's peter) om mij te assisteren da kind en kleed te opereren :)

Ik had al een 104 genomen en overal naad bijgerekend, dus ga ik er nu echt van uit dat dit een patroon is voor lange smalle kinders, en daar valt de mijne duidelijk nie onder. (Hoewel ik moet zeggen da ze nu nie zo klein en bol is ook!)

Ik heb dus nog steeds 3 jurken voor Mila te maken....
Maar last van stress?? neuhneuh!

12 opmerkingen:

  1. na uw foto moest dochterlief ook zo eentje, patroon s besteld: k ben benieuwd ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik onthou nog steeds "een liezewiezewoes panikeert niet"! Dat komt in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lolol ik heb hier zitten gieren van het lachen ... ik kan me zo voorstellen hoe kleine liezewiezewoes ongelooflijk vast komt te zitten in een jurkje en moeder kalmpjes zegt dat alles wel goedkomt terwijl zij het kind en peter A het jurkje vasthoudt om het kind eruit te krijgen :oD

    misschien het patroon toch nog maar eens goed bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verslag...(vergeef me) maar het is heel bemoedigend voor de lezers. die ook hele kledingstukken in een hoek gooien omdat het niet lukt zoals ze willen.. (zoals bij mij wel eens gebeurd) Volhouden, want je kunt toch goed naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel, ik had net hetzelfde vandaag! Het kleedje paste bovenaan redelijk,maar het kwam veel te lang vanonderen, een maat kleiner zou beter zijn maar dan kan ik haar er ook niet meer in krijgen vrees ik... Conclusie: het ligt aan het patroon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wel knap zo dat kleedje... jammer dat het te klein is! Misschien voor een kleiner kindje???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het patroon hier liggen en de stof is al gesneden... Nu heb je mij wel bang gemaakt :s Hier wel een lang smal kind, dus op hoop van zegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, nu voel ik me meteen schuldig voor je stressload, want ik ben degene die het heeft getekend. Ben je zeker dat het zonder verschalen is geprint, klopte je testvakje? Want het ziet er op de foto wel een stuk smaller uit dan het originee. Zeker tussen de twee zakken. Ik krijg van veel mensen net de feedback dat het mooi tailleert terwijl Knippie en Ottobre vaak erg breed vallen... Ik kies zelf altijd de maat op de gemeten maat van mijn dochters omdat er zoveel verschil zit in die boekjes. Soms pas ik inderdaad de lengte aan. Maar we hebben dit wel volgens de normen gegradeerd en meermaals getest, dus die worstelpraktijken verbazen me echt. Sorry voor de stress, in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ma Riet je moet je niet schuldig voelen ze :) ik zou es dat vakje moeten meten, geen idee of het klopt ma ik heb al een paar keer zo een patroon geprint en da lukte steeds dus ging ik er van uit dat het nu ook wel zou gelukt zijn.
    Ik zit te denken dat het misschien komt dat ik toch iets teveel met de overlock heb afgesneden, ik ga es opnieuw proberen en er extra op letten en eens da testvak nameten, want ik vind ook wel dat da tussenstuk precies wa smaller is uitgevallen dan de foto's op flickr :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vrees dat het bij mij ook eerder te maken heeft met mijn (gebrek aan) naaikunsten ipv het patroon hoor... Als ik al die fotokes bekijk van andere prachtige modellekes, ga ik het toch nog een keertje proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gaat hier nu allemaal over het patroon maar, mag ik eens een vraagje stellen? Van waar komt die prachtige bloemetjesstof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die komt van bij koekepeertje maar die had ik al een jaartje ofzo liggen. denk dat ze die niet meer verkoopt.

      Verwijderen