woensdag 25 januari 2012

nu al stress

'Ja jongens, da zou hier in het honderd kunnen lopen eh!' denk ik nu al eventjes. Wat gaat er dan in het honderd lopen? awel, zowat vanalles!

Te beginnen met het feit dat ik nu nog steeds cursus voor mijn werk met bijhorend examen heb en dus minder naaitijd (echt dit is de laatste keer dat ik daar over ga zagen ze :)). Hierdoor stelt zich volgend probleem: Ik heb in februari het verjaardagsfeest van Jitse en Jenne en Mila is zelf jarig. Ok dit is op zich geen probleem, ware het niet dat ik mijn kleine graag in een nieuw kleedje of rokje steek voor die gelegenheden. En uiteraard niet in hetzelfde tenueke maar in 2 aparte.
Moet ik nog volledig aan beginnen en ik heb ook nog geen idee welke patroontjes ik ga gebruiken. Ik weet zelfs niet eens of ik voor een jurk of rok ga gaan. En dan heb ik als bijkomend probleem dat ik daar dan nog de gepaste kousen, t-shirts en pullekes moet op hebben. En ik heb een week skivakantie in februari waar er dus niets in genaaid zal worden en ook mijn eindexamen waardoor er ook al een week geblokt zal moeten worden...
Ik wil Mila ook een kroon en slinger maken waar ik uiteraard ook nog moet aan beginnen. De cadeaukes voor Jitse en Jenne moeten ook nog ergens gekocht geraken...

probleem 2 is sinds deze week eigenlijk wel al opgelost. Mijn vriendinnetje mag bevallen, ik heb de kraamcadeaukes afgekregen! Toch iets da goed loopt!

Dan heb ik ook nog eens 2 communniefeesten half mei. Uiteraard vraagt dit om feestjurken! En liefst zelfgemaakte en kleurige exemplaren! Hier is het plan om zowel voor mijzelf als voor Mila een jurk te maken, en voor De Vent een hemd.
Probleem: ik heb nog geen mannenhemdpatroon en moet dat dus keidringend bestellen en al eens testen (want ja da is toch al een heus werkje en ik heb dat nog nie gedaan in grote maat! en ik moet zelfs nog stof bestellen goedgekeurd door De vent om als hemd voor hem door het leven te gaan!!) Gelukkig weet ik wel welk patroon ik wil :) Oh Help nieuwe stress want mijn gewenste patroon is niet meer in voorraad!
Probleem 2: ik heb voor mijzelf nog nooit een jurk gemaakt. Ik heb een idee in mijn hoofd en heb ergens een patroon liggen waar het bovenstuk voor zal voldoen, maar dat moet ik dus eens proefmaken voor ik in mijn mooie stof begin te knippen...
Voor Mila haar jurk ga ik ene vrij basismodel gebruiken en dat wat pimpen, maar voor dat pimpen heb ik nog een boel gerief vandoen. Hopelijk te vinden op het stoffenspektakel!
En ja ook hier de bijpassende truikes en spullekes.
Voor mijn accessoires ga ik het me makkelijk maken en hier een kijkje nemen. Zeeeeer mooie spulletjes, niet duur en origineel! en thuis geleverd, alles wat ik nu vandoen heb in de chaos dat ook wel een beetje mijn leven is.
Maar het is nog geen paniek! Een liezewiezewoes panikeert nie snel in zo situaties (ah nee meestal is alles bij mij, soms georganiseerde, chaos. I can handle it :) ) Ik ga deze avond beginnen met al 1 jurk voor Mila, en dat is toch al een begin van de planning!


Dus wat hebben we vandaag geleerd?
1) Ik moet nog 3 jurken of rokken maken voor Mila
2) Ik moet nog mijn jurk proef maken en dan in het echt
3) Ik moet het patroon voor mannenhemd nog zoeken en bestellen, samen met stof goedgekeurd door De Vent en hemd ook al eens proef maken.
4) een liezewiezewoes panikeert niet en zal wel een manier vinden om alles op tijd klaar te krijgen. Hoop ik toch :)

Dat ik ook een manteltje voor Mila en een bloes voor mij wil maken ga ik nu even niet aan denken, denk ik.

11 opmerkingen:

  1. Hoi! Ik heb met je te doen, eigenlijk. Ik heb bijlange niet zo veel te doen, en ik vind al dat ik weinig tijd heb... Maar bon, als het je kan helpen, het hemdenpatroon vind je ook hier:

    http://www.naaipatronen.nl/colette-negroni.html

    Voor zover ik het kan zien is het daar wel voorradig.
    Bonne chance!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een hele lijst die je wil doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Suske toch. Niet panikeren! Het een na het ander zoals bij mossels eten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dan heb je nog veel werk voor de boeg. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is veel maar als je elke moment gebruikt die je hebt komt dat wel in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mor gij kunt dat wel! Ik supporter alvast mee :-) Er staat hier zelf ook heel wat op (naai)stapel waaronder 1 communiekleed op bestelling, 4 bruidsmeisjeskleedjes + tenue voor mezelf en dit na een boekentas en 1e-schooldagtenue voor mijn jongste. Kzou beter wa voort doen hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik onthou " een liezewiezewoes panikeert niet " en denk: "wauw!". Indrukwekkende lijst, ga er gewoon voor! (ik denk ook dat ge dat gaat kunnen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Piepow bedankt voor de tip! ik heb het patroon al besteld! ik kan het maar al beter hebben :)

    @ Griet: bij mossels eten heb ik wel geen stress :) dat doe ik graag :)

    @ienemiene: ook een indrukwekkende lijst ze! amaai! ik duim voor jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog veel werk zo te zien, maar 't zal wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen