donderdag 23 februari 2012

Ik heb gewonnen!

allé, het gevecht met mijn 4 manden strijk dan toch :)
En hoe! Ik heb elke morgen snel snel wa ontbijt in mijn werktas gegooid, dan die 20 min die ik uittrek om te eten vollenbak gestreken (ok ja juist de voorkant van de kleren, de achterkant da zie je zelf toch nie en de mensen praten toch ook tegen uw voorkant?) en dan mijn ontbijt gewoon op het werk opgegeten, terwijl ik de online gazetten doorneem :) een mens moet geïnformeerd blijven niewaar?
En deze vroege avond heb ik het laatste beetje weggewerkt, nu moet ik het alleen nog maar in de kasten krijgen. ik hoop dat tegen zaterdag te doen want dan heb ik mijn wasmanden nodig voor de volgende lading was :)

Dat wil dus zeggen dat ik weer een beetje naaitijd had! hoera! Ik heb het jurkje afgewerkt dat ik bijna volledig tijdens de laatste Sewing is Fun al had in elkaar gestoken.

inclusief kroezelige pas gewassen krollies :)






afgewerkt met een geel paspelke, op haar aanraden. En wie ben ik om niet te luisteren?

Ja u ziet het goed, het is nog es een seashore sundress! Ik beken, ik ben echt zwaar fan van dat patroon! Het begon allemaal met Mila's 1e schooldagjurk. Ik had dus snel nog een nieuwe jurk vandoen, en liefst ene die snel klaar was! En wat dan beter nemen dan een splinternieuw patroon dat je nog nooit hebt gemaakt? De jurk zat relatief snel in elkaar en bleek 's morgens wonderwel heel goed te zitten! Ik was verkocht, echt! zo een simpel patroon en toch een toffe jurk! Maar geen nood, de blog gaat niet veranderen in de seashore sundress fanclub! 1 jurk in dat patroon per zomergarderobe is genoeg en momenteel staan er geen babymeisjes meer gepland om geboren te worden :) Of toch nie waar ik weet van heb!

Waar ik nu ook zwaar fan van ben is een paspelke vanonder aan de rok! amaai zo een tof effect! en gemakkelijken en toffer dan zomen! Wie naait nu graag ne zoom? ik heb de onderkant juist er rondgestikt met de overlock en dan de paspel ertegen. Als laatste wel nog es rondomrond bovenop gestikt zodat de paspel mooi blijft zitten.

De knoopkes komen van da kraam op de rommelmarkt aan het St-Baafs in Gent. Ik denk dat het officieel een antiekmarkt is maar ik zie niet in wat er antiek is aan da kraam met die nieuwe kousen. Er staat wel een kraam met allemaal roeste dingen, dat zou misschien als antiek kunnen doorgaan :)
Ma dus da kraam met die knopen en garen is een aanrader! enorm veel knopen, in veel kleuren, voor geen geld :) Ma nu ook nie allemaal massaal die knopen gaan opkopen, dat is mijn geheim adresje :)

En dan stort ik mij nu even op het afwerken van een rokje voor mijn Milababy.

17 opmerkingen:

  1. Die paspel in de zoom heeft inderdaad een knap effect. En eerlijk gezegd, ik zag 't nog niet eerder!
    Ga ik ook eens uitproberen bij één van de volgende maaksels.
    Het kleedje is trouwens prachtig! Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stofje is van het stoffenspektakel een paar weken geleden in gent. Het is een stofje van de Filou collectie van vorig jaar en is echt suuuuuuperzacht!

      Verwijderen
  2. Hoera voor de overwinning! :D
    Zo'n leuk zomers kleedje! Ze is er helemaal klaar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! Dat paspeltje is idd leuk detail. Is dat een stofje van Filou? Ik herken dat precies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad een filou stofke, gescoord op het stoffenspektakel in Gent :)

      Verwijderen
  4. Zo mooi en fleurig!! Dat paspeltje onderaan, ik vind dat een goeie tip, want inderdaad, ik leg ook niet graag zomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik eens een domme vraag stellen? Hoe doe je dat feitelijk, dat paspeltje? Rondomrond overlocken, rand wat omstrijken en paspeltje ertegennaaien? Of zie ik het te simpel nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da is geen domme vraag jong! ik heb dus eerst idd helemaal geoverlocked en dan de paspel tegen dat locksel een de mooie kant van de stof gestikt en daarna gewoon omgeplooid dat de onderkant van de paspel aan de achterkant van de stof zit en de rand dus komt piepen en zo nog eens rondeomrond vastgestikt :) snap je?

      Verwijderen
    2. Ja, ik snap het! Zo evident, maar ik was er dus zelf nog niet opgekomen. Merci voor de uitleg! Weeral een ideetje voor een rokje of kleedje voor de kleine meid hier.

      Verwijderen
  6. Heel mooi, het stofje geeft echt een instant zomergevoel! Maar dit lezen doet me ook ineens denken aan die gigantische stapel strijk de thuis op mij ligt te wachten en ik dit weekend ging doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier is het tegenwoordig de wederhelft die zich op de, strijk gestort heeft... van mij mag hij!

    Mooi kleedje ook, goed idee van dat paspeltje onderaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat kleedje doet mij verlangen naar de zon!!Heel mooi kleedje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een plaatje! EN je hebt me helemaal overtuigd om nog eens een patroon van Oliver+s te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja tis echt een super patroontje, ben der vreeeeee content van :) ma da wist je wel al denk ik :)

      Verwijderen
  10. she is very pretty, nice legs and feet, pretty face,will be one very beautiful woman one day.
    raise her in the gospel of jesus Christ,then she will be guided by god,can have a happy adult life,may GOD ABUNTANTLY BLESS HER!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. she is so beautiful, gets a penis hard fast,got to look at her and masterbate.

    BeantwoordenVerwijderen