dinsdag 21 februari 2012

mijn eigen oscar!


U bent getuige hoe een opstoot van adrenaline en energie (of volgens sommigen adhd) kan beloont worden! en niet alleen door de spullekes die ik heb gemaakt mooi afgewerkt te zien liggen, maar ook door mede-blogsters die blijkbaar graag komen piepen op mijn blogje en nog nieuwsgierig zijn naar info over mijzelven :) Ik kreeg dus een oscar! Bon, geen echte oscar gezien mijn acteertalent niet da is (ja en ik durf dat toegeven!) maar een oscar is ook en award!
Om het wa korter te zeggen, ik heb van Leentje en van Colette en Cezar de versatile Blogger award! en om eerlijk te zijn kreeg ik van Colette en Cezar ook de liebster blog award Hoera!
Ik ga die 2 combineren! de 'spelregels' van de versatile award zeggen dat ik 15 bloggen moet nomineren, maar ik ben eerder van het gemakzuchtige type en ga dus voor de 5 nominaties die de liebster blog award voorschrijft :) (amaai nomineren, ik waan me direct op expeditie robinson ofzo!)


De regels van het spel:
Rules of the Versatile Blogger Award.
  1. Add theaward to your blog.
  2. Thank the blogger(s) who gave it to you.
  3. Mention 7 random things about yourself.
  4. List the rules.
  5. Award to 15 bloggers.
  6. Inform each of the 15 by leaving a comment on their blog.
En dan wachten jullie nu 7 dingen over mijzelf...
1) De plaatselijke babywinkel waar destijds mijn geboortelijst lag is zelf verantwoordelijk waarom ik minder kleertjes bij haar ga inkopen. Zij gaf me de raad om eens naar haar blog te gaan kijken, omdat 'de kleerkes da die maakt echt uwen stijl gaan zijn! misschien verkoopt ze er ook wa?' Ik nam een kijkje op die blog, het stond me zeker en vast aan wat ik zag! Ik zal veel handgemaakt moois, en het begon te kriebelen om dat zelf eens te proberen. Ik nam contact op met de lieve dame achter de blog, om te kijken wanneer de bijeenkomsten van Sewing is Fun plaatshadden die zij op dat moment wat organiseerde, en zo kwamen wij er achter dat we familie zijn van elkaar! Bij mij had de gezamelijke familienaam eigenlijk nog geen belletje doen rinkelen, ma bij haar wel :) De Smedt, met dt, zie je niet zo vaak hier. Wij zijn achternichtjes en zijn blij dat we elkaar gevonden hebben want het klikt goed :)
En zo is mijn carriere als hobbynaaister van start gegaan :)
2) Ik hou van droge humor met een dosis sarcasme, niet iets waar iedereen voor te vinden is. En ook iets wat niet iedereen snapt wat al eens voor ongemakkelijke momenten kan zorgen. Desondanks leer ik het niet af :)
3) In mijn hoofd moet alles netjes en geordend zijn, iets wat buiten mijn hoofd in de praktijk wel eens durft tegen te vallen. Met als bewijs de 2 jeansbroeken waar ik niet meer in kan en die nu toch al bijna 2 maand over de leuning van de trap hangen boven, klaar om naar de spullenhulp te brengen. Of mijn okergele broek die ook al 5 weken klaar ligt in de badkamer om naar de droogkuis te brengen, of mijn schoenen die al 2 weken bij de schoenmaker zijn en waar ik dringend eens om moet gaan.
4) Ik heb wat dalmatiërkenmerken. Ik kwijl en blaf niet, maar ik heb wel wat vlekjes. Om mijn rug en rond mijn oog zijn er deeltjes van mijn huid die geen kleurpigment hebben waardoor ik daar dus witte vlekjes heb. Valt vooral op in de zomer als ik bruiner ben. Ik moet die ook goed insmeren met een factor 60 (!) omdat dat sneeuwwitte velletje anders heeeeel snel rood ziet.
5) Ik heb niets met klef gedoe. Een beetje romantiek op zijn tijd is zeker ok en aangenaam, maar 'niet zonder elkaar kunnen', en elkaar 'doodmissen' als je elkaar es een dag niet ziet, alles samen doen, What the fuck?
Ik ben een grote meid, ik trek mijne plan wel ze. Ik besta als individu en niet als duo. Daar denken De vent en ik alle 2 zo over, gelukkig :)
6) In sommige opzichten ben ik nogal een asociaal geval. Ik ben enig kind thuis en heb dat echt nooit, maar dan ook nooit, erg gevonden.  Ik ben graag eens alleen thuis: kijken naar wat ik wil, languit in de zetel kunnen liggen, een groot bed voor mij alleen... Ik ben ook een asociale sporter. Groepslessen? nee dank je, liever niet gezamelijk staan zweten. Sporten met een vriendin? nee liever niet, een heel gedoe met geregel en afspraken. Ik sport wanneer ik kan en zin heb, en dat is niet altijd wanneer er werd afgesproken.
7) Hoewel ik dus wel es asociaal kan blijken ben ik toch blij als ik het gezelschap krijg van mijn 2 liefste vriendinnetjes. We kennen elkaar al sinds het middelbaar (in dat groepje zit ook nog een heel goeie vriend en zijn vriendin waarvan ik heel graag bezoek krijg of waar ik graag op bezoek ga :), maar die zie ik iets minder) en ook al zien we elkaar soms een tijdje niet, we horen elkaar wel en ik ben zeker dat als ik iets aan de hand heb, ik gelijk welk uur van de dag kan bellen naar hun en ze komen mij redden! Ik zou zo hetzelfde doen voor hun! Zij zijn mijn vervang-zussen :)
Ik geef de fakkel door aan de volgende blogjes:
K's dagje, omdat ze een grote onbekende is die toch mooie dingskes maakt.

Sofilles, als dank voor de inspiratie

Juffrouw Sanseveria, gewoon omdat ze zo lekker vrij en hilarisch schrijft!

mamavanvijf, voor de moed om 5 kinders te nemen!

pied de poule by Miss Lizz voor de lekker retrostuff :)

En nu moet u me even excuseren want de poetsdame is niet komen opdagen vandaag waardoor ik mijn 4 manden strijk helemaal zelf moet zien weg te krijgen! en ik ging nog wel een kleedje en rokje voor Mila afwerken!

1 opmerking:

  1. Proficiat met je award(s), meer dan verdiend en blij dat er nog mensen zijn met "droge humor" en daar soms wel eens mee in ongemakkelijke situaties terechtkomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen