maandag 20 februari 2012

Overdrive

I'm on fire zou je ook kunnen zeggen! Ik heb echt genoten van mijn weekend en dagje verlof vandaag! Eindelijk heb ik mijn schade van de voorbije 3 weken wa kunnen inhalen. Ik ben dan ook al ver 2 dagen aan het naaien :)
Ik speel occasioneel ook wel met de dochter uiteraard.

Na de jurk voor Mila haar verjaardag en een kroon die erbij paste heb ik ook uit mijn restjesbak-stofjes een slinger gemaakt, al een nieuw kussensloopke en een bloezeke. Ik knipte deze morgen ook al mijn stof voor een jurkje die ik deze avond tijdens Sewing is Fun wil maken. Goe bezig eh :)




Japans bloezeke met en hip peter-pan-kraagje :)





Het stofje van het bloezeke komt van het stoffenspektakel in Gent een week of 2 geleden. Toen ik het zal liggen wist ik dat ik er een bloezeke van zou maken voor Mila. Ik heb dat niet vaak, dat ik een stof zie en al direct weet wat ik er mee ga maken. Ik denk er en in mijn hoofd is een stof al vanalles geweest voor ik er ook werkelijk iets van maak.
Ik tekende het patroon over uit mijn Japans 'All seasons' boekje. Zag er simpel uit, is het ook als je een beetje ervaing hebt (amaai en nu zit ik te blinken :)) en als je er niet perse een voering wil insteken die niet is voorzien in het patroon...
Het stofje is echt fijn en dus vrij doorzichtig. Ik wou er dus een voerinske insteken. Even nie gedacht dat er ook een kraagje en mouwkes aan die bloes stonden... Het is niet volledig zoals de regels van de kunst want aan de binnenkant zie je wel naden lopen, maar het is netjes afgewerkt en zit dus in elkaar.
Ik heb wel een bedenkinske bij de mouwen van da spel, daar is iets raar mee aan de hand, ma ik kan nie zeggen wa precies. De buitenste rand liep rond mee, wat ik raar vond aan een mouw. Ik ga dus de volgende keer de mouwen gewoon recht knippen, zal me minder frustratie bezorgen!

Zo, en dan ga ik nu een patroontje voor een rokje tekenen ze :)

16 opmerkingen:

  1. Wauw super!
    Zo'n paar daagjes naaien geeft meteen prachtige resultaten!
    Die vlaggenlijn is SUPER met de verschillende stofjes!

    Doe zo voort ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt ook geen beetje last van adhd? :-)
    Het aandoenlijke kindeke in dat bloesje trekt alle aandacht naar zich!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. adhd? eerder een opstoot van lentekriebels denk ik :)

      Verwijderen
  3. Amai zoveel leuks gemaakt op zo een korte tijd. Ben stiekem jaloers. En dat bloeseke is super schattig echt héél mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stofjes zeg, en dan bloesje ziet er toch prima uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, zo productief! Heel mooi allemaal, vooral het bloesje vind ik heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mila is om op te eten in dat bloezeke!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Man, wat een energie! Zalig als alles zo ineens super goed vooruit gaat! En het bloesje is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jawadde, gij zijt op dreef...
    Dat bloezeke is echt heel mooi! tof met dat oranje randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, superschoon da bloeseke!!
    zo een peter pankraagske is toch wel tof hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor al dat enthousiasme en die energie heb je een award verdiend!

    Je kan hem komen bewonderen op mijn blog...

    http://vanleentje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow dat is alledrie keischoon. Wat een mooi bloemetjesstofje en dat hemdje is echt prachtig. Zo'n slinger staat hier ook al lang op het verlanglijstje. Misschien moet ik er gewoon eens aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Neem eens een kijkje op mijn blog: je krijgt een award !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooi fris stofje!! ik heb zo'n spijt dat ik toen nt nr het stoffenspektakel geweest ben... en z'n peterpan-bloesje staat ook al lang op mij te wachten om te maken vr julia. heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen