zondag 19 februari 2012

verjaardagsgedoe

Volgende week wordt mijn kleine meid 3 jaar.
Het is dan ook al 3 jaar geleden dat ik in een vlaag van hysterie en hormonen al jankend De Vent verweet dat hij mij dat allemaal had aangedaan! Want het was zijn fout dat ik 22 kg was bijgekomen en al dat water ophield! En het was zijn fout dat er van enkels en zelfs knieën geen sprake meer was! En hij moest nie zagen en klagen als hij voortaan met een Madame olifantpoot door het leven moest! En het was zijn fout dat ik binnenkort met een baby ging zitten terwijl ik nog maar 23 jaar was (ok bijna 24) en echt niet wist wat ik met zo een klein ding moest beginnen.

Maar dat is allemaal goed gekomen! Ja ik heb ook mijn gestroomlijnde benen terug :)
En op een paar occasionele momenten na zouden we ons kleine prinses niet kunnen missen. :)
Gezien de grote komende festiviteiten kon uiteraard een jurk, kroon en slinger niet ontbreken.
Met toch wat pijn in het hart koos is voor de jurk een petit panneke waar ik al een paar maand niet dierf in knippen omdat ze op de stapel 'enkel naar kijken, niet in knippen' -stofjes lag. (Ja ik heb zo een stapel, of waarom denkt u dat ik constant stofjes moet bijkopen? omdat ik in de helft van wat ik heb niet durf knippen wegens te mooi en ook te bang om te verprutsen. Doet u dat dan niet?)

Het is hier pyamazondag dus Mila had  nog haar pyamabroek aan voor de foto's :)






de achterkant met bloemenknoopjes. In het echt wel mooier dan op foto

detailke van de mouw langs binnen

Het is een Japans jurkje uit 'Girly style wardrobe', nummer i. Ik heb er wel extra zakjes bijgetekend en vooraan gestikt omdat de dochter tegenwoordig alles in haar zakje wil steken. En in een jurk zonder zakjes is da wa moeilijk.
Het patroon overnemen was ook nie datte. Er stonden zo een 5 lijnen in de maat die ik ging maken, allemaal op een andere plek. tegen dat ik dan doorhad welke lijk nu precies van mijn model jurk was waren we toch reeds een uurke bezig. Het in elkar zetten ging vrij vlot. Enkel aan de mouwkes heb ik een beetje zitten vloeken. Die moesten samen met biais vastgestikt worden aan het armgat, maar ik had niet goed door wat er dan met de andere kant van die biais moest gebeuren want op de foto was die niet zichtbaar. Bleek enkel vaststikken, naar binnen draaien en nog eens rondstikken te zijn. 

Ik heb mij ook uitgeleefd met mijn kleuren overlockdraad die ik op het stoffenspektakel kocht! Want nu ik ook rood, groen, blauw, bruin en roos heb moeten uiteraard die kleuren gebruikt worden indien deze passen bij de gekozen stof :)



De kroon werd ook afgewerkt. Er kwamen 3 kaarsjes in vilt opgestikt ipv een gewoon cijfer 3; Vond ik wel leuk zo. 
De slinger zal voor deze namiddag ofzo zijn. Die ga ik niet in dezelfde stof maken, ik ga daarvoor eens in mijn restjesbak duiken denk ik, zodat die ook eens voor iets dient :)

15 opmerkingen:

  1. Mooi kleedje! De moeite waard om uw petit panneke te verknippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie! Het is toch allemaal goedgekomen met dat verknippen! Hieperdepiep voor de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'mijn gestroomlijnde benen' -> wat moet ik mij daar bij voorstellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hip hip hoera voor die kleine prinses!!! wat een schoon kleedje!!! t stofke is er net voor gemaakt, heel schoon!!! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hiep hiep hoera voor de jarige prinses.
    Haar haartjes zijn zo mooi, hé!
    De jurk, het stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ze heeft zo van die heerlijke krollies! ben der zot van jong :)

      Verwijderen
  6. Mooi jurkje zeg! En ik heb ook zo'n stapel stofjes waar ik niet in durf te knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw, een super stofke en een héél mooi kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend, uw prinses straalt! en nu al proficiat met haar derde verjaardag! (als ze toevallig donderdag jarig is, dan feest ik met haar mee!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ook hieperdeiep voor jou dan Leentje! nee mila is pas op zondag jarig, de 26e :)

      Verwijderen
  9. Kei-schoon dat kleedje, ik heb trouwens waanzinnig veel bewondering voor madammen die dat aandurven om uit Japanse boekskes te naaien, ik heb dat lef tot nu toe nog niet gevonden! En voor de dochter nu alvast: Lang zal ze leeven in de gloriaaaaa!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh Lies die boekjes vallen op zich heel goed mee hoor. Het is wel even zoeken voor je alle patroondelen aan de juiste lengte hebt gevonden want die patroonbladeren zijn allemaal in 1 kleur en de lijnen worden voor verschillende modellen gebruikt. ma nekeer je d hebt vallen die patroontjes reuze mee! meestal zijn de tekeningen die in de boekjes staan vrij duidelijk :) Gewoon es doen jong :)

      Verwijderen