dinsdag 28 februari 2012

We werken eraan! een update.

Aan de goede voornemens dus. U weet wel, die lijst met dingen die je jezelf oplegt in het nieuwe jaar :)
Ik dacht u even een update te bezorgen, kwestie dat u wat mee bent.

Ten eerste, het dieet... Tja, daar zijn we geweldig goe ingevlogen, der was al 3 kilo af, en toen kwam de skivakantie. Ik heb er weer een dikke 1.5 kilo bijgegeten en gedronken daar. Maar het goede nieuws is dat er nog 1.5 kilo af is ook! hoera! en ik ben weer begonnen met lopen (en kan ook al 2 dagen nie normaal op ne stoel of wc gaan zitten van de spierpijn in mijn billen), en ga opnieuw wat extra op mijn eten proberen letten, in de hoop dat het wa vooruit gaat!
Dat is dus nog niuet hopeloos verloren, en ik hoop dat zo te houden, ondanks de verjaardagsfeestjes van ons meisje, een komende gezellige kaasavond en mijn opkomende verjaardag.

Dan komen we aan punt orde en netheid. Ik kan zeggen dat we op sommige vlakken goe bezig zijn! De was gaat al direct in de mand naar boven ipv nog een paar dagen in de living te kamperen. Uiteraard geraakt die nie altijd direct in de kast boven, maar ik doe mijn best! meestal staat die er niet langer dan een dag! toch al een klein pluimpje voor mijzelf :)
Ik heb daarentegen wel nog steeds geen sorteermanden zodat de was meestal wel nog in de kelder rondslingert, en ook de algemene slordigheid gaat er nie echt op vooruit. Ik melde al eens dat er nog steeds een okergele broek van mij wacht in de badkamer om naar de droogkuis te brengen. Die ligt daar nu toch al een maand denk ik. Ze is wel al naar de leuning van de trap verhuisd, waar dan ook die 2 broeken overhangen waar ik niet meer inkan en die daar nu zeker al bijna 2 maand liggen te wachten tot ze naar de spullenhulp gedaan worden...
Hier is dus nog verbetering mogelijk.

Van onze lange to-do list zijn er wel al een paar puntjes weggewerkt. De zolder is al es leeggemaakt. De meeste dingen die weg mochten zijn effectief weg, we zijn aan het beginnen met de verbouwwerken... Alle dit gaat vooruit, weliswaar niet al te rap ma kom.

De fotoalbum van Mila ben ik goed mee bezig. Gisteren eens in gang geschoten en ik heb 2 maand bijgewerkt. Er was wel nog maar tot maand 7 ingeplakt dus heb ik gisteren maand 8 en 9 gedaan en werk ik vanavond verder in de hoop tegen ten laatste donderdag of vrijdag klaar te zijn!
Ik heb ook wel al mooie dingen gemaakt voor haar, wat de voornemens-lijst weer wat verkleint :)
En, ik heb een patroon en al stof liggen voor een hemd voor De Vent te maken. Ik moet nu juist es bij de turken om een paar meter goeikope katoen om eens een proefversie te maken voor ik begin te knippen in 2.5 meter schone stof :)

Zo, tot daar een update van mijn voornemens. Hoe zit het met die van jullie?

6 opmerkingen:

  1. Om de was te sorteren kan ik het antonius systeem van ikea warm aanraden: met de dymo labelkes op de mandjes plakken (rood, wit, donker, .... ) en dan heeft zelfs de man geen excuus meer om niet te sorteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah mreciekes! da is een goeie tip! ga ik es werk van maken, en hebben we meteeneen excuse om naar den ikea te gaan :)

      Verwijderen
  2. Met mijn goede voornemens gaat het geweldig,danku Ik wou 6kg bijkomen en dat is me ook gelukt, hoera! (lees dit op een erg sarcastische toon)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, komaan juffrouw, tis nog nie te laat eh! join me in de martelgang dat een dieet kan zijn :) smijt er u es volledig in :)

      Verwijderen
    2. Ik heb mij gisteren in de chocolade gesmeten, telt dat ook niet, ;-)

      Verwijderen
    3. ma da telt zeker :) met eten verbrand je ook calorieën eh! goe bezig jong gij :)

      Verwijderen