zaterdag 31 maart 2012

Acuut schoenentekort

Ik had het patroontje al even geleden gezien op haar blogje en wachtte vol spanning af op de release! Een pracht van een jurk, met geweldig schone strik en originele zakken! Meer moet dat niet zijn.

Toen vorige week dan eindelijk het patroon in de webshop te koop was vloog ik er op zoals een uitgehongerde vlieg op een pot confituur van onze verse aardbeitjes uit de tuin! (Ik wou eigenlijk verse koeienkak zetten maar dat is niet zo netsjes bedacht ik net op tijd!)

Ik had er een dag over gedaan om te bedenken en te kiezen wel stofke ik zou gebruiken. Ik had niets bruikbaars vond ikzelf, maar de 10 kilometer stof in mijn kast brulde anders :)
Ok, stofje gekozen, patroontje getekend en geknipt, paspel in de aanslag! Ik kon beginnen. Maar ik had de handleiding geprint op het werk, en dat was zwart-wit en De Vent had de laptop die avond mee op verplaatsing, dus toen ik aan het plooikesgedeelte kwam lief het fout, goed fout zelfs achteraf gezien.

Voor een lang verhaal korter te zeggen: die plooi lag der nie goed in, waardoor de bovenkant van dat rokgedeelte een grotere omtrek had dan de onderkant van mijn bovenstukje en dus niet pastte.

Ok, geen probleem dacht ik, dan naai ik gewoon een grotere zijnaad... En dat, dat was slecht gedacht. Want in plaats van een mooie rok in a-lijn te hebben kwam ik nu een rechter model uit. Men zou kunnen zeggen dat het nog zo slecht allemaal niet is, en dat is het ook niet, het valt al bij al wel redelijk mee, ahum, maar als feestjurk zal ze niet dienen. Mila kan er mee spelen en misschien wel mee naar school maar een leven als feestjurk zal dit exemplaar niet hebben.




De strik is ook niet zo mooi uitgevallen door een te dikke stof te gebruiken.


Nadat ik mijzelf een beetje in mijzelven heb zitten uitmaken en beklagen (waar de zinnen "ge kunt er nu toch werkelijk niets van" en "hou de boel voor bekeken en koop weer gewoon kleren voor da kind! want alles mislukt blijkbaar omdat ge der niets van kunt" meermaals gebruikt werden. Hormonen, heeft u daar al eens last van?) ben ik dan toch koppig aan een nieuw exemplaar begonnen! Ah ja, ge zijt  koppig of ge zijt het nie! (En ik zou me nog afvragen van waar Mila haar koppig karakter heeft :))

Hier wel even getwijfeld of ik da kind wel kussensloopstof kan aandoen, maar ja, ik kan da en ik mag da want ik ben haar moeder! En het is gewoon een mooi vrolijk stofje. Ik heb er heeeeeel lang over gedaan om de jurk te maken, omdat ik alles zeker perfect wou stikken deze keer. En ja ik moet toegeven dat dat zijn vruchten heeft afgeworpen, tis wel goe gelukt deze keer :) ma traag da da ging! Ben er eigenlijk wel 3 dagen mee bezig geweest. Maar in die 3 dagen hebben we ook onverwachts bezoek gekregen, een remorke schors in den hof gevoerd en naar desperate houswives gekeken. Goeie excuses dus.

Ik heb even getwijfeld om dat colleke en de strik in turquoise-petrolachtige gabardine te maken van bij Koekepeertje, maar de strik van jurk 1 was ook dikke katoen en dat was mij nogal een werk om da te keren en door da middelste te wringen om een strik te krijgen! En vies dus zoals al gezegd nie mooi uit. Dus nu wijslijk besloten het in gewoon katoen te doen. En omdat ik geen petrol katoen had, is het lichtgroene geworden, wa ook nie mis is vind ikzelf.





Onze boom heft nu ook een jurkje gekweekt. Ik hoop maar dat Mila dze jurl wel wil aandoen voor meer dan de fotoshoot, want het blauwe jasje, daar krijg ik haar met geen stokken meer in!





En waar zit dat acuut schoenentekort dan wel? Wel, Mila heeft mooie blinkende rode zomerschoentjes, maar daar past die jurk niet op. Dus hup op zoek naar exemplaren die er wel op passen :) En misschien intussen eens kijken naar een paar schoenen voor mijzelf :D

15 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allebei prachtig! Maar het tweede is idd. feestelijker! KNap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. merciekes, ma ik heb wel de paspel van in de armgaten weggelaten, ik kreeg dat toch niet gelijk het zou moeten, en wou het risico nie lopen dat ze dit ook weer niet wil aandoen :)
      maar een extra paspelke in het midden is ook wel mooi :)

      Verwijderen
  3. Dat groen staat haar echt héél goed!!! En het eerste ziet er toch ook leuk uit hoor!! KNAP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. chapeau! Hier ga ik aan denken als ik nog zo eens tegen mezelf loop te foeteren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, leentje, goe idee, ik ga da ook onthouden voor als het nog es misloopt :)

      Verwijderen
  5. Ik vind ze ook allebei heel leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat tweede kleedje is zoooo schoon. Had ge 't niet gezegd, niemand had geweten dat 't kussensloopstof was. Hiermee gaat ge nogal complimenten krijgen op alle zomerse feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn beide mooi maar ik ben vooral fan van het tweede! Succes met de schoenenzoektocht

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De tweede is echt de mooiste uitvoering die ik al van het kleedje heb gezien! Ik was nog aan het twijfelen of ik ook dit patroontje zou aanschaffen, maar als ik dit zie: JA! Heel mooi, succes met de schoenen-zoektocht. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ho maar wat een compliment zeg! :) bedankt :)

      Verwijderen