dinsdag 13 maart 2012

De harde waarheid over het wijf-zijn

Het is wijvenweek. Ik heb mij niet ingeschreven omdat ik al niet elke dag blog en dat ik niet zo hou van opgelegde thema's.  Maar toch had ik graag mijn zegje es gedaan. Dat is toch echt op-en-top wijf-zijn, zo tegendraads doen, niet? Niet inschrijven maar toch willen meedoen?

Bij haar las ik al over de geneugten van het broekkousen-seizoen en bij haar over de gevechten met zowat alles waar een vrouw mee overleefd: blush en mascara en andere renovatiewerken. Maar geen woord over schoenen...

Schoenen,... een serieus zwak punt is dat hier. Ik leef met het moto: schoenen heb je nooit teveel! Want of je nu een dikke of dunne dag hebt, schoenen passen altijd! (En in schoenen kan je blijven ademen! iets wat je van sommige broeken of rokken niet kan zeggen...)
Je kan nu toch niet verwachten dat je op dat groene kleedje gele schoenen moet aandoen? Dat moeten schoenen zijn mét dezelfde tint groen in. En dan ook nog een paar platte en een paar met hakken, want als je op een feestje bent en je schoenen-met-hak doen pijn moet je toch fashionable kunnen wisselen met een plat(tere) schoen? Uiteraard!!!

Schoenen zijn het antwoord op alles en passen bij elke gelegenheid:
Wie geeft je troost als je examens niet goed zijn gegaan, je lief het heeft uitgemaakt of als je een kakdag hebt? Die nieuwe pumps, liefst een paar in rood, blauw en geel.
Wie viert met je mee als je promotie hebt gekregen of als je je rijbewijs hebt gehaald? Dat nieuwe paar peeptoes natuurlijk! en ook die comfortabel uitziende sandaaltjes!

"Comfortabel uitziende" is hier een belangrijke noot. Want ja geef toe, hoeveel paar schoenen heb jij in je kast staan die gemakkelijk zitten? en die 4 paar Havaïanas-slippers mag je niet meetellen! Doe ik ook niet :)
Ik ga niet zeggen dat ik veel schoenen heb, maar het zijn er niet weinig, en daar zitten niet meer dan 3 à 4 paar tussen die ik echt comfortabel durf noemen.
Maar mooi zijn mijn schoenen allemaal, stuk voor stuk! en dat telt toch ook mee :)
Ik heb wel al geleerd om NOOIT nog schoenen met een enkelbandje te kopen, die doen altijd zeer, en neig zeer, zeker in warm weer. Punt.

Het wijf in mij kan toch zo blij zijn met de vondst van het perfecte paar schoenen! Want je mag nog zo mooi gekleed zijn, met een paar lelijke schoenen aan je voeten is je hele silhouette naar de knoppen! (Dat vind ik ook van ondergoed trouwens: je mag nog zo een mooie jurk aanhebben, met een slechte bh aan zie je er niet uit :) maar dit geheel terzijde :))
Sommige mensen hebben zo een lijstje met de ronkende titel 'dingen te doen voor ik 30 ben' ofzo. Dat heb ik niet, ik heb een lijstje met slechts 1 streepje op, dat lijstje heeft als titel 'schoenen die ik ooit in mijn leven eens zou willen kopen als ik eens veel geld heb'. Daar staan op: een paar Manolo Blahniks. Dus blijven hopen dat ik eens de loto win! Wat een heus mirakel zou zijn gezien ik nooit speel :)

Heel hoog op de manolo-verlanglijst (samen met zo nog ongeveer 50 paar :)):






Voor komende maanden heb ik ook een schoenen-to-shop-lijstje, maar meer binnen mijn budget.
Ik heb nog nodig: witte schoenen, rode schoenen, zwarte schoenen en blauwe schoenen. Liefst in pump-uitvoering en ook nog ergens een paar nieuwe sandaaltjes en ballerina's.
Want ja, in die kleuren heb ik er nog gene of zijn ze aan vervanging toe :)

Qua wijf-zijn is dit mijn grootste zonde. Valt wel mee niet?

5 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om schoenen te gaan shoppen.
    Ook last van een schoenenverslaving?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volgens De Vent wel, ikben dat nog niet zo zeker :)

      Verwijderen
  2. die onderste... Ik voeg ze ook toe aan mijn wat-te-kopen-als-ik-de-lotto-win-lijst. Fieuw! Kwijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, maar ik hou ook van schoenen, laten we daar niet over twijfelen! Ik begin nu wel diegenen die ik (bijna) nooit aandoe omdat ze eigenlijk te klein zijn, weg te doen. Verder heb ik deze winter mijn 1e paar Ellen Verbeek laarzen gekocht. Een investering noem ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zijn wijze woorden! dat is de beste investring die ge dees dagen kunt doen jong :)

      Verwijderen