zaterdag 10 maart 2012

kledij voor al ons feestelijkheden

Ik had al een tijdje een idee in mijn hoofd voor de feestjurk voor mila. Wij hebben dit jaar 2 communniefeesten en 2 trouwfeesten. Naar die communniefeesten gaat ons kleine meid uiteraard mee, de trouwfeesten zal enkel de dienst worden, maar dat wil niet zeggen dat ze niet mooi moet gekleed zijn :)

Het is een jurk in mariquitastijl geworden. Grasgroene gabardine, gele stippenstof en een strijkapplicatie van bij Koekepeertje.
Afgewerkt met rode paspel tussen het bovenstuk en de cirkelrok en rode zigzagband onderaan.
Het bovenstuk gaat dicht met een blinde rits, en al zeg ik het zelf, ze zit er ongelooflijk mooi in gestikt! zelfs de voering hangt vastgestikt :) Qua ineen stikken is dit misschien el het beste afgewerkte stuk dat ik al gemaakt heb :)

Ze is wel mooi gelukt, ma toch vind ik dat er precies nog iets mist, ma ik kan niet goed zeggen wat. Ze is ook wel wat groter uitgevallen dan ik dacht, ma de kind groeit tegenwoordig goed, dus hoop ik dat ze er tegen binnen 2 maand zal ingegroeid zijn.







15 opmerkingen:

  1. Haha die onderste foto's! 't Is een mooie jurk hoor, inderdaad nog wat groot, maar dan heeft ze er langer geniet van hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan! Ze heeft nog wat tijd om te groeien hé tegen dat het zover is. En dan heeft ze er ook langer geniet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik weet wat er ontbreekt: schoentjes! (aha en wat heb ik nu gewonnen ;) schoon kleedje, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha sofie, ja dat ook :) ik ben nog volop op zoek naar de schoentjes :) Maar ik zat te denken mss nog iets met rood te flocken op het bovenstuk, ik vind het nogal groen nu :)

      Verwijderen
  4. heel mooi. Persoonlijk zou ik het bovenstukje iets korter gemaakt hebben. Maar perfect afgwerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja vind het ook wat langer uitvallen, maar hopelijk groeit ze er nog in :)

      Verwijderen
  5. Mooi! De onderste foto's zijn hilarisch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft een goed idee over de stevigheid van gabardine eh :)

      Verwijderen
  6. Die onderste foto's... :D Wat ik zou doen is een paar rode knoopjes ofzo vanboven bijvoegen. Anders heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja aan knoopjes had ik ook al gedacht, ma ben er nog nie uit of ik die op een knopenpadje zou aannaaien aan de bovenstuk of gewoon knoopjes zou aannaaien :)

      Verwijderen
  7. Waaw, ik vind het prachtig! Ik zou er een strikbroche in rood bij maken, zoiets als je kan zien bij paspelpoezen, kan je er ook afhalen als ze voor de rest veel accesoires in haar haar zou hebben of zo. In ieder geval, super! Dit ga ik ook eens maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een prachtig kleedje. Ik zou er een rood tshirtje onder doen of een rode gilet erover!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Ik zat ook te denken aan een rode broche of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vixie die broche is een keigoe idee! nu nog op zoek gaan naar de gepaste! :) bedankt voor de tip :)
    Ze gaat er idd een rood gilet opdoen, de foto's nu zijn rap rap deze morgen gepakt toen ze in haar blote kont en haar onderlijfje rondliep in huis en schreeuwde dat ze gaan broek wou aandoen :) ik was al blij dat ik ze da kleed effe had aangekregen. maar tijd om de gilet te zoeken was er niet :)
    bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden en tips :)

    BeantwoordenVerwijderen