woensdag 7 maart 2012

lente-gevoel

Dat het weer sneeuwt en dat ik het ijs van mijn ruit moet krabben 's morgens laat ik even achterwege! Dat het nu regent zie ik ook door de vingers.Wat mij betreft is het lente en zelfs ver zomer!
Het moet wel want in een vlaag van lente-kriebels heb ik mijn teennagels een vrolijk blauw kleurtje gegeven (en dat doe ik alleen als het lente - zomer is! Lakken dus, dat blauw kleurtje kan wisselen naargelang mijn humeur :)) en er staan bloemetjes in huis! instant lentegevoel dus.





Daar horen uiteraard een nieuwe lentegevoelrok voor Mila bij en terwijl ik dan toch bezig was heb ik nog enkele kussensloopkes gemaakt ook. De zetel een beetje pimpen :) Ik had er een week of 3 geleden al eens eentje gemaakt. Ik moet toegeven, de kussens hun bijhorende kussenslopen die we in de zetel hadden liggen waren zeeeeeer dringend aan vervanging toe... Het waren mijn allereerste naaistukken ooit. Ze zijn zeker al 5 jaar oud en zien er niet uit...

De laatste wasbeurt zijn ze ook niet goed doorgekomen. Ze zijn per ongeluk bij mijn nieuwe rode broek gesukkeld met alle gevolgen van dien. Ja u raadt het goed, de toch al mottige stof van toen was nog mottiger gezien ze nu ook een vuilroze tint had.

Maar niet getreurd! Dat klein euvel werd opgelost door eens in mijn stoffenkast te duiken en spinternieuwe sloopkes in elkaar te steken!








De rok van ons meid lag al 2 weken zowat af in de kast en wachtte enkel nog op een zoomke, dat er dan eindelijk van gekomen is! Maar na 2 weken van verjaardagsfeestjes en andere leuken dingen die een weekend opvrolijken maar vermoeiend zijn, moest ik toch even bekomen en had ik dus een geldig excuse om niet achter mijn naaimasjien te zitten.




Als dat niet vrolijk is! Nu nog enkel op jacht naar zomerschoentjes en sandaaltjes voor mijn meid!
Het patroon is uit een japans boekje. Het blijft wel een lastig patroontje... De tekeningen die in het boekje staan zijn niet zo heel duidelijk maar kom, het zit in elkaar en het blijft aan haar kinderpoepke hangen :)

2 opmerkingen:

  1. Zeer mooi allemaal he. En raar he, die drang naar nieuwe kussens als het lente wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou hier ook niet misstaan, zo nieuwe kussens. Een nieuwe zetel ook niet trouwens, maar dat zal niet voor direct zijn...
    Tof stofke voor het rokje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen