donderdag 1 maart 2012

mislukt...

Ma echt vreselijk neig niet gelukt!
Watte? een jurk voor mijzelf. Het idee was: een zwierjurk in rode gabardine met blauwe paspel aan de hals en mooie kapmouwkes. Ook paspel tussen het bovenstuk en de rok was voorzien. Verder een valse knoopbies boven de borst met heel mooie strikknoopjes (knoopjes in de vorm van ne strik dus) en nog een strik aan de linkerzijkant van de hals. Ik heb het getekend en echt, tzag er geweldig schoon en elegant uit.

Maar, heikel punt: ik had geen echt patroon gevonden dat aan alle verwachtingen van mijn droombeeld voldeed.
De oplossing daarvoor: ik ging het bovenstuk pakken van een ander patroon dat ik had en dat wat verlengen en dan ging ik er een cirkelrok aanhangen en die kapmouwen zelf tekenen.
Alles getekend, zelfs es half uit een proefstof gemaakt en tzag er nie slecht uit, maar er zat nog geen rits in maar dat leek me geen bezwaar :)
Ok, knippen in de goeie stof dan.
Bleek dat die siernaden toch nie datte waren door dat bovenstuk te verlengen en gewoon de siernaden ook door te trekken... De rits er inzetten heeft daar ook geen geen goed aan gedaan...

Alle kortom, als ik da bovenstuk paste had ik meer weg van ne sossis dan van het gestroomlijnde figuur dat ik voor ogen had. En nee daar heb ik echt geen foto's van genomen;

Resultaat: ik heb der de rits weer uitgehaald en het bovenstuk verbannen naar de restjesbak om ooit es iets anders uit te maken... een strik voor het kleed van Mila dat ik voor ogen heb bijvoorbeeld. Ook uit gabardine maar in groen met rode accenten, met paspel aan de hals en scheiding bovenstuk - rokdeel, een strikje in het midden aan de hals, een strijkapplicatie van koekepeertje en zigzagband als detail onderaan de rok en een stuk rode tule die onder de rok komt piepen.
We zouden heel mooi op elkaar zijn afgestemd geweest, maar het heeft niet mogen zijn...
Wat natuurlijk een goed excuus geeft om een mooie jurk voor mezelf te kopen, mét bijpassende schoenen. Misschien wel 2 paar, en 2 jurken, om mijn verdriet te verwerken...

7 opmerkingen:

  1. Oooh het klonk zo mooi je idee van de jurk ! jammer dat het niet heeft mogen zijn !
    Ik stel voor dat je idd een paar jurken gaat kopen om je verdriet te verwerken en misschien van die jurken op de één of andere manier een nieuw patroon kunnen ontwerpen door de grote over te nemen fzo :) ik ben geen patroon teken talent dus eigenlijk weet ik niet of mijn uitleg zinvol is !
    Wat ik eigenlijk wauw zeggen wat jammer dat het niet gelukt is ! maar niet opgeven blijven proberen misschien schitter je binnenkort dan in je eigen liezewiezewoes droom jurk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh het klonk echt prachtig. Zoooo frustrerend dat het niet gelukt is. Stap 1: hup... shoppen, shoppen, shoppen.
    Stap 2: Direct uw nieuwe outfit aandoen en genieten.
    Stap 3: Met frisse moed toch nog eens proberen eentje te maken. Heb het gevoel dat het u toch nog gaat lukken. Het kleedje dat ge omschreef klinkt te mooi om het zomaar op te geven. Gij gaat dat kunnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet eerlijk zeggen dat ik stiekem blij ben dat er bij jou ook wel eens iets mislukt. Zojuist is hier ook een jurk mislukt namelijk.
    Had een patroon van bizzkids (was jurkje voor mijn oudste) maar was veelste wijd. Dus ik wil hem wat smaller maken... Te smal gemaakt... En dan nog wel zonder rits. Zit nog te verzinnen of ik het eventueel kan gebruiken voor de jongste dochter maar ben bang dat het ook voor haar te smal is.

    Hoe dan ook: op naar het volgend project ;) Zo hou je ook de moed erin toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. merci voor de bemoedigende woorden :) Ik ga inderdaad met veel goeie nieuwe moed verder :) en es goed op zoek gaan naar een patroon :) of inderdaad een patroon overnemen van bestaande jurk, maar gezien het fiasco van hierboven weet ik nie of dat wel een goed idee is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. begin je even weer met wat makkerlijks, want volgens mij ben jij er wel een die graag een uitdaging opzoekt hahaha. Heel herkenbaar trouwens. En dan is soms even iets makkelijks juist een bemoediging en geeft je weer terug meer zin om te gaan stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, volgende keer beter! Weer vol goede moed aan iets nieuws beginnen... We maken 't allemaal wel mee!

    BeantwoordenVerwijderen