vrijdag 23 maart 2012

Tijdens de lente bloeien er dingen

Sinds ik aan het naaien ben geslagen vind ik het dus, uiteraard, heel leuk om mijn kleine Mila in het nieuw te steken. In zelfgemaakt moois dus.
Nu was mila jarig vorige maand en heeft ze veel, u raadt het nooit, kleren gekregen :) Bedankt aan alle gulle gevers want het zijn heel mooie spullen! Maar dat geeft mij een probleem...
Dat kind heeft een kleerkast om u tegen te zeggen en ik kan dus niet blijven kleerkes maken voor haar (hoewel er zeker nog een jurkje of 2 op het programma staan en misschien nog een rokje, of 2 :)). Maar echt, veel ga ik in de huidige maat niet maken, het zou te jammer zijn om wat ze heeft niet veel aan te doen want het is allemaal te mooi om in de kast te blijven hangen. En voor de herst- en wintercollectie is het misschien nog wat vroeg :)

Maar een jasje kon er wel nog vanaf! Dat heb je nu echt nooit teveel. Dat is net als schoenen, hoe meer hoe beter! en een jasje, dat draagt ze veel!
Het werd een patroontje van Heidi & Finn. De mooiste versies waren te zien bij haar! Zalige jasjes maakt zij! ook voor de foto's was ze een inspiratiebron.

Ik kocht een paar maand geleden de mooie hemelsblauwe wol in Den Beer. Met de winter voor de deur beslistte ik om er een tussenseizoenjasje van te maken tegen de lente, omdat het zo een mooie lentekleur is! Gezien de lente nu toch ongeveer is moest ik er maar es aan beginnen.
De binnenkant van de jas is gewoon katoen. Ik heb er een laag wattine uit de veritas tussen gestikt omdat ik toch wa schrik had dat het anders nie warm genoeg zou geweest zijn. Ma mens was mij dat even een gevecht met die wattine! Ik heb ze uiteindelijk met de overlock vastgemaakt aan de katoen en dan gedaan alsof dat 1 laag katoen was. Andere manieren waren volgens mij nie te doen. Wie dat anders doet of tips heeft, deel ze gerust :)
Deze is het dus geworden. Met een felgroen paspelke om het geheel nog frisser te maken :) Maar ik moet toegeven dat het nu toch wel een warm jasje zal worden met die wattine, ma bon.







omkoperij voor de fotoshoot te kunnen houden :)


een paaseike met caramel, de beste, naast wittekes met pistache :)




Met het zoeken naar de link bij Ienemiene heb ik gezien dat ik nie alleen hetzelfde patroon heb gemaakt (maar bij mij de niet aangepaste versie, daar dierf ik mij echt niet aan wagen, dus is het jasje een a-lijn geworden en geen gecentreerd), maar dat 1 van de jasjes precies ook in dezelfde stof is gemaakt! An gij trendsetter :) het was nie mijn bedoeling om plagiaat te plegen ze :) ma ik had het kunnen weten! Zo dicht bij Den Beer wonen, dan hebt ge waarschijnlijk ook zowat alle stoffen dat die in huis hebben zelf liggen :)

9 opmerkingen:

  1. Wat een perfect barbiehaar heeft ze toch, die dochter van jou! En ze is net als ik blond en dus staat ze net als ik mooi met blauw! Goede combinatie, dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Toen je de stof tijdens onze get-together een week of 2 geleden beschreef, dacht ik al dat het hetzelfde was :-) Maar dat is absoluut geen probleem!! Super mooi staat ze met de blauw - met haar blonde krullekes is 't precies een engelke! Heel fris met dat groen gecombineerd en met da voeringske. En ja, tussenvoering zoals wattine overlock ik ook eerst aan één van de 2 lagen (meestal de buitenstof) en dan verwerken als 1 stof. Goe bezig dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap! Voering is ook leuk, ook al zit het aan de binnenkant toch altijd fijn als dat een mooi stofje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het zooooooo spijtig dat die patroontjes maar tot 6 jaar gaan ... daarom durf ik ze niet te kopen want stel dat ik het niet aangepast krijg aan Payal haar maat dan heb ik geld voor niets uitgegeven :o/ ...
    Maar toch kriebelt het dan weer als ik die jasjes en zo zie ... zou het me toch misschien wel lukken om het patroon aan te passen ... ze zijn zooooooo mooi!
    Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél, héél mooi!!! Ik zou ook wel zo een jasje in mijne boom willen hebben hangen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een schoontje! En je moet maar denken: beter te warm, dan te koud!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Een prachtexemplaartje! Zowel de dochter als het jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig jasje! Ik heb trouwens hetzelfde probleem als jij: de dochter heeft ook al veeeeel te veel kleren in haar maat (zo'n kleerkast dat die heeft...) dus maak ik al af en toe iets op de groei. En nu heb ik ook een goede reden om mij af en toe wat op de kleerkast van mijn zoon te concentreren (maar ik maak zo graag kleedjes eh... zucht)

    BeantwoordenVerwijderen