maandag 9 april 2012

batgirl


Neen halloween komt niet uitzonderlijk vroeg dit jaar, ik ben niet bezig met grote vleermuizen maken. Dit is het patroontje voor een babyovergooierke, hier al te bewonderen. Patroontje komt uit Ottobre (u merkt waarschijnlijk wel dat ik een abonnement heb??) 1/2012 en is echt simpel te maken. Patroon schrijft eigenlijk voor dat je een middennaad moet hebben en dus het patroondeel niet op de stofvouw moet leggen, maar ik zag daar het nut niet van in en heb het in 1 stuk geknipt, minder stikwerk dus ook minder kans om te misstikken! In het patroon is de kant eigenlijk afgewerkt met biais, maar dit is maar een maatje 62 en is dus ienieminieklein en met biais die smalle bandjes afwerken ging niet echt zonder plooikes te hebben. Ik denk met elestische biais dat dat de klus wel moet klaren, maar dat heb ik niet liggen dus heb ik het gewoon vastgestikt.


krak dezelfde groene bloemenknoopjes uit mijn verzameling knoopjes.


Valt het ook op dat ik tegenwoordig een zwak heb voor kleine schattige dingen?

10 opmerkingen:

  1. Heel mooi en zo schattig! Als ik die dingen zie, vind ik 't jammer dat ik nog niet naaide toen Yane zo klein was.
    Prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig! Dat stofje is zo mooi. Tja inderdaad veel schattige naaisels de laatste tijd ;-) zou daar een reden voor zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, nee nie speciaal :) ze staan gewoon zo mooi te blinken in mijn ottobres en ik had nu toevallig 2 babymeisjes ter beschikking om daar vanalles voor te maken :)

      Verwijderen
  3. Heel mooi!
    Babykleertjes zijn toch schattig hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! en toevallig ook nog op een groen kapstokske gepresenteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, dat was er nu niet om gedaan se, dat merk ik dus nu maar op :) maar mijn benen zo kunstig in het midden van mijn weerspiegelende oven zetten, dat was wel een eigen move :D

      Verwijderen
  5. mooi, leuk stofje ook! (ik had nu toch oook wel gedacht dat daar een specialere reden voor was voor die babykledij... :-))

    BeantwoordenVerwijderen