vrijdag 6 april 2012

Groene olfifanten

jaja, u leest het goed, het gaat hier om groen olfifanten, toch volgende de dochter des huizes. Normaal gezien zegt het kindeke al schoon "olifant", dus vermoedelijk was zo zoooo in de wolken met haar nieuwe t-shirt dat ze helemaal van slag was. Begrijpelijk.





Het was de eerste keer dat ik echt een t-shirt maakte, volledig in elkaar gestoken met de overlock. Ik vind het goe gelukt. Voor het meten van de boordstof heb ik ongeveer 3/4 van de omtrek van de halslijn genomen, en da komt effenaf goe uit. Bij de mouwkes heb ik een beetje minder boordstof genomen, omdat ik hoopte zo een beetje meer "pofeffect" te hebben maar dat is niet echt gevallen zoals gedacht. Maar kom, ze zitten goe, en mila is blij. Nekeer ik wa meer tricot heb liggen, volgen er zeeeeeker nog van deze soort t-shirts!
Voor de geinteresseerden, het patroontje komt uit de Ottobre 3/2011.

9 opmerkingen: