woensdag 11 april 2012

Is dat daar een stilte die ik hoor?

De gemiddelde hobbynaaister kent het wel, vriend, man of zoals hier, De Vent, die al es zaagt en klaagt over het lawaai dat mijn beste vriendjes produceren. Daaruit volgt dan een opmerking in de genre van: "En gij dan! Die voetballers horen u nie door den televies heen ze!", waar dan weer een respons van zijne kant op komt, dan weer ene van mijn kant,... en voor je het weet ben je vertrokken voor een discussie van minstens een uur, is mijn naaisel verre van af en heeft hij de match nie gezien. Niemand content dus en dan kan er daar weer over verder gezaagd worden. (Ondanks wat u nu denkt zijn wij perfect gelukkig in deze situatie ze, wij zijn nu eenmaal 2 zagers bij elkaar :) )

Maar 1 dag in de week is dat iets helemaal anders, 1 dag in de week is het zo dat er een absolute stilte valt als ik mijn voet van de pedaal van mijn vriendjes haal. Mila ligt dan in haar bed en De Vent, De Vent zit ventendingen te doen om zijne koersvélo.
Ik had al eens verteld over De Vent zijn bezigheden op woensdagavond of zondagmorgen. Momenteel zijn de Pruine Proeken ingewisseld voor de Herzeelse Flandriens en rijden ze op woensdagavond. Daar ben ik blij om want dat is een avondje dat ik volledig mijn gedacht kan doen. Veel lawaai maken op mijn stikmachine, of languit in de zetel naar ne film kijken die ik graag wil zien, maar daarom niet cultureel verantwoord is. In het winterseizoen is dat zondagmorgen en ja, ik slaap al wa langer, moet dan nog om brood gaan, mila in haar kleren proberen te krijgen en voor je het weet is de voormiddag om en heb je niets gedaan.
Uiteraard hoort de woensdagavond na de rit ook een lange nabespreking van alle aanvallen en demarages die er geweest zijn. Wat overduidelijk een camouflage is voor onbestraft potten pakken in de week.

Het is zo dat de Flandriens wel hun best doen om "gezinsvriendelijk" te zijn. Zo hadden ze vorig jaar een heus familieweekendje georganiseerd in Sunparks Mol. Leuk! hoor ik u al denken, beetje zwemmen, beetje bbq smullen,... Wel ja, van dat originele plan is er niet veel overgebleven. Kort gezegd, de mannen zijn op ventenweekend gegaan, hebben daar goe gefeest en hebben mij dan deze miserie aangedaan! De sloebers!

Dit jaar spelen ze het slim! Ze gaan hun ventenweekend uiteraard niet afschaffen, of wat had u nu gedacht? Neenee, ze houden hun ventenweekend en gaan dan nog een aparte dag "voor alle gezinnen" organiseren. Er ligt zelfs al nen datum vast en al! Op zaterdag 23 juni gaan de mannen een verre rit rijden, type we-vertrekken-om-6u30-'s morgens-al-en-zijn-om-18u-thuis en dan gaan we gezellig samen bbq-en of iets anders eten. Slim gezien van die mannen ,want wie gaat er weer opgezadeld zitten met het maken van het eten of de voorbereidingen van de bbq? Ah de madammen ja, want de mannen, die gaan te moe zijn om nog veel anders te doen dan de arm op te heisen en die duvel naar binnen te gieten... heel gezinsvriendelijk dus. Of ik weer zeer haar zal hebben op hun echte Ventenweekend ligt nog niet vast, maar alles is mogelijk!

Maar u snapt het misschien wel, stiekem ben ik toch blij dat dit De Vent zijn uitlaatklep is. Er zijn namelijk ergere dingen dan fietsen en blijven hangen. En stiekem ben ik dus blij dat de fietsavond zo lang duurt (ritjes duren maar tot ten langste 21u30 volle zomer als het nog licht is en moest die dan al naar huis komen of vroeger zoals nu het al dnker is om 20u30, hebben we nog steeds dezelfde discussie als anders!) zodat ik op mijn dooie gemak en in alle stilte naar het gezoem van mijn machines kan luisteren en een afgewerkt stuk een uur kan zitten bewonderen terwijl er op de achtergrond een wijvenfilm op muziekje opstaat. Maar ssssst, dat hoeft De Vent niet te weten natuurlijk!

6 opmerkingen:

  1. haha! heel herkenbaar! hier s t tegenwoordig den donderdagavond & de zondagvoormiddag, als hem nie geblesseerd is ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier nogal herkenbaar ja. Met dat verschil dat mijn vent het geluid van mijn beste vriendjes gezellig vindt (echt hé).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gij hebt ne speciale dan, dat hem uw vriendjes dan maar nie inpikt ;-) liefs, mimi xxx

      Verwijderen
    2. amaai! da heeft De Vent hier nog nie gezegd ze, en zal da denk ik ook nooit zeggen :) gij sjansaar :)

      Verwijderen
    3. Haha, mimi, mijn vriendjes inpikken zal hij niet doen hoor. Maar ik heb inderdaad wel veel geluk, hij vindt het nooit erg als ik zit te naaien, moedigt het zelfs aan!

      Verwijderen
  3. Herkenbaar! Ik heb wel chance, vriendlief staat altijd met de nacht (dus om 21.30 weg) en op dinsdag en donderdag wordt er eerst nog getraind (voetbal) dus dan heb ik 'het kot' voor mij alleen vanaf 19u.

    BeantwoordenVerwijderen