donderdag 5 april 2012

serieus wat denkwerk

Ik heb geen rokskes meer, echt niet. Ok, misschien een paar, maar maximaal 4! Dus als ge dan hét boek van de moment in huis hebt, dan is da al schandalig dat ge geen rokskes hebt hangen in uw kast!

Ik had bij haar een ferm schoontje gezien, geel en oranje, en toeval wou dat ik nu ook die gele gabardine had liggen! En en plooirokske, da stond ook vanboven op het lijsteke.

Ik tekenen, en nauwkeurig eh zeg! geodriehoek-milimeter nauwkeurig! stofje knippen, paspelkleurke kiezen (tis trouwens rood geworden) en beginnen stikken. Ma toen, toen zag ik iets wat ik niet verwacht had...

Het voorpand en het achterpand waren niet gelijk. En geen klein beetje verschil, zeker 4 cm verschil! Het voorpand was breder dan het achterpand en da vond ik nu es nie logisch! ik heb 2 hulplijnen ingeroepen voor ik overtuigd was om het dan toch maar te maken. Ook madame zelf had ik al lastig gevallen met een mailke met een vraag om uitleg, en jawel, nog geen 2 uur later was er al antwoord! Goei boekskes uitbrengen én sympathiek genoeg om op stomme vragen te antwoorden! She's got it all!

Voor wie de interesse heeft of het hem ook zit af te vragen: da voorpand is breder dan het achterpand omdat je dan van de voorkant de zijnaad niet direct ziet! Hoe geniaal is da!

Dus dit nu allemaal geheel terzijde, dit is de rok geworden:




Ik vind hem goe gelukt, maar met die plooi staat het misschien toch ewa aan de wijde kant. Wa denken jullie? ik heb wel nog geen foto van ik in de rok, had het wa te koud daarjuist om mijn comfy trainingsbroek uit te doen en was te lui om een passende trui gaan aan te doen.

Ik denk er wel aan om een bloempje ofzo te flocken op de rok, zodat die onderaan minder geel is. Maar als dat nog gebeurt zal ik jullie op de hoogte houden :)

18 opmerkingen:

  1. Waw, supermooi! Heb deze morgen om 9u het patroon zitten bestuderen omdat ik deze ook net wou maken! Vooraleer ik doorhad wat beleg en voorpand was en dergelijke... :-)
    je hebt me alvast overtuigd om eraan te beginnen! Een bloemetje zou inderdaad wel heel mooi zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, ik vind hem prachtig!
    Ik zou precies zelf nooit een gele rok durven maken, uit schrik dat ik hem nooit zou aandoen...
    Maar 't is precies wel de moeite waard!
    Ik kijk uit naar een aan-foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon es doen jong :) ik ga daar vanalles kunnen op dragen: blauw, groen, rood, bloemmekes, bollekes,...

      Verwijderen
  3. mijn gele stof ligt hier ook al te lachen naar mij maar ik ga de plooi wat verder doorstikken denk ik, zodat die wat minder wijd staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik denk dat ik dat ook nog ga doen, nog een paar centimeterkes bijstikken, dan valt hij al iets minder wijd

      Verwijderen
  4. Hij is gewoon perfect ;-) Natuurlijk kunt ge dat beter inschatten als ge hem aan ziet ;-)) En nog een bloemeke er op zie ik precies ook wel zitten!! Doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Die van mij wordt groen! Het boek ligt klaar, de gabardine, de paspel, en sinds gisteren zelfs de blinderitsvoet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. in ieder geval bedankt voor den tip, k ga hem ook maken vr een trouwfeest ... euhem ... den uwe s trouwens prachtig, ge zou hem toch s moeten aandoen om een idee van uw plooi te krijgen, dus hup: luie trainingsbroek uit ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hé, maar zie nu eens! Die lijkt precies op de mijne ;-) ! Ik heb de plooi inderdaad doorstikt omdat ik persé wilde dat die niet te ver open bleef staan. Ik kijk ook al uit naar de foto van jou - met - rokje -aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon! Ik ben eigenlijk ook wel vragende partij vooreen foto met model :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik beloof da die er komt, maar tzal voor ergens in't weekend zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een zeer schoontje! Blij dat het goedgekomen is met je voor- en achterpand... dan toch geen rechtszaak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, nee, ik heb dan toch geen advocaat gebeld :)

      Verwijderen
  11. Prachtig rokje !!! Mocht je willen dat je plooi minder open valt (ik wou dat ook, maar maakte ondertussen al openvallen exemplaartjes ook hoor), dan kun je op mijn blogje een tip ontdekken i.v.m. de stolpplooi.
    http://jochapeau.blogspot.com/2012/01/de-stolpplooi-hoe-doet-u-het.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh en gij geeft dat weg! een vree schoon rokje echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja ma hij staat Griet beter dan mij :) ik ga wel nog zo es ene maken, ma iets minder wijd tekenen want door de gabardine valt die nie zo soepelkes.

    BeantwoordenVerwijderen