donderdag 17 mei 2012

Back in business

Ik ben weer in het land. Ware het niet dat ik mijn kleine nog es wou zien was ik waarschijnlijk daar gebleven! Ik kan u maar 1 ding zeggen en da is: spaar zo rap mogelijk die reis bij elkaar want New York, dat MOET ge gezien en beleefd hebben!
Wat een ervaring zeg! Echt geweldig! De mensen zijn keivriendelijk, oprecht geïnteresseerd en extreem hulpvaardig! Ik vind het hier zeker nie slecht ze ma ik zou het es willen zien dat je hier, in de Brusselse metro staat met een metropolen in je handen, en dat er binnen de 2 minuten iemand naast je staat om je te helpen, niet om je te overvallen...
We hebben de belangrijkste toeristendinges gedaan: Empire state, Rockefeller center, WTC memorial (indrukwekkend en vooral heel triestig... In het museumpje ernaast hangen foto's van alle slachtoffers en dat is echt confronterend!), Soho, China Town (echt heeeeel lekker Chinees gegeten, ma bij De Vent is da wa slecht uitgevallen :) ), Brooklyn bridge, een helicoptervlucht boven de stad, allé echt kilometerkes gedaan!

En ja, uiteraard is er ook geshopt geweest :) En dat daar schoenen gingen bij zijn is waarschijnlijk geen verrassing! Aan alle schoenverslaafden: NY is echt hemel op aarde! Ik wandelde binnen bij Jimmy Choo maar vond niet echt mijn gedacht,( raar maar waar :)) Net iets té. Louboutin heb ik niet gevonden, maar dé place to be wel, en ik liet het met pijn in het hart achter! Ik zou de hele winkel van Manolo Blahnik meegenomen hebben! Het plan was om er ook daadwerkelijk een paar te kopen, ik had er zelfs vrij veel voor in mijn budget voorzien, maar de schoenen bleken toch iets duurder dan verwacht... Gelukkig had ik net een realistische dag en ben ik naar buiten gegaan, zonder schoenen, tevreden (ok ook licht teleurgesteld ma kom want da een paar was zooooooo mijn stijl, mijn kleur en onwaarschijnlijk mooi!) met enkel een paar schoon exemplaren te passen...(en goed dat die zitten jongens, nie te doen!)
Tja, daar stond ik dan met mijn schoenenbudget, maar geen schoenen! Ik heb me toen maar laten sleren in een Amerikaanse keten en vond 3 schoon paar schoenen: gele bloemenslipper, witte ballerina's en witte, met bloemen geperforeerde peeptoe's met een lage sleehak. De pijn was al wat verzacht, maar nog niet helemaal weg, ik had namelijk nog geen Carrie-schoenen! De aandacht werd wel getrokken door een winkel die DSW noemde: Designer Shoe Outlet. Kon nie slecht zijn! En inderdaad, da was nie mis! Uiteraard ook een veel vreselijke schoenen, maar daar stonden ze dan, een paar mooie, fijne en elegante zwarte schoentjes... van Marc Jacobs... in de solden!!!!!  Ik paste en nam mee! Keiblij! want zelfs met mijn 3 andere paar bijgeteld had ik nog schoenbudget over! Dat dan ook prompt gevierd werd met een paar nieuwe All Stars :) waardoor het schoenenbudget wel ver op was :) maar 5 paar, das nie slecht!

Er is eigenlijk maar 1 dag echt geshopt geweest, maar dan wel tenvolle :) Kwamen nog allemaal mee naar huis: 3 broeken voor mij, een t-shirt voor mij, 2 broeken voor De Vent, 5 t-shirts voor De Vent, een trainingsvest voor De Vent, 2 paar All Stars voor Mila (paar voor dit jaar en een maat groter), 3 broeken voor Mila (Levi's jeans, da is daar spotgoeikoop! ochottekes 30 à 40 dollar voor volwassenen en 20 dollar voor kinderen!), een paar All Stars voor De Vent, 2 Beyblades om als cadeautje te geven (nog zo iets spotgoeikoop daar!), en een iPad. Nog eventjes getwijfeld aan een iPhone, maar uiteindelijk maar niet gedaan. Mijn GSM is nog maar 3 maand oud en dat zou toch zonde geweest zijn.

En zit u nu niet in spanning te wachten op een foto van mijn schoenen?? Allé dan, omdat ge het zo schoon denkt:

Vier op een rij







dé carrieschoenen! wel geen al te schone foto's ma geen goesting om te hertrekken, blame it on the jetlag :)



Mila haar 'stoere chickie schoenen'. De blauwkes zijn een maat groter dan wat ze nu draagt.

Oh, en ik had nog een fotoke van ik in mijn nieuwe rok!


En nog wa sfeerbeelden

brooklyn bridge

Vanuit den helicopter. Ik mocht vanvoor zitten :) 





fietsen in central park, met stomme helm :)

Mijnen droomvent, jammer genoeg in de was :)

de freedom tower, nog in opbouw.

Ik zou nog veeeeeeeeel foto's kunnen tonen, ma 867 foto's op een blogske is wa teveel van het goeie.

En dan moet ik nu nog proberen een sjakoske in elkaar te flansen, als communniecadeauke! En ik moet mijne was nog doen en nog eten maken, kzou dus beter voort doen :)


15 opmerkingen:

  1. wojo!!! schone reis gehad precies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij zijn er ondertussen al bijna 6 jaar geleden ook geweest, toffe stad he? mooie schoenen!! ben vooral fan van de witte peep toes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ervaring! En een mooie schoenen! Die All Stars voor Mila zijn zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welcome Back! Super schoenen gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw wat een prachtige reis hebben jullie gehad zeg! Jij had duidelijk wel een ferm schoenenbudget, bijna beangstigend dat het nog niet groot genoeg was om Manolo Blahnik's te kopen! Maar 5 paar schoenen zou mij zeker troosten hoor lol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja awel, ik vond da ook nogal beangstigend dat da nog nie genoeg was voor die schoenen :) ma idd, die 5 paar schoenen zijn een troost :)

      Verwijderen
  6. Oh zeg dat ziet eruit alsof jullie een fantastische tijd hadden. De vent droom daar al jaren van van zo'n citytrip naar New-York. Tof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt doen An! is suuuuuuuuuper! twas echt geweldig! Ik ga zeker terug, wss binnen 3 jaar, als ik 30 word, met vriendinnen die dan ook 30 worden :) da wordt ne shop 'till we drop :)

      Verwijderen
  7. Maar allee zo cool! Die schoenen zijn de max. Dat wil ik ook ooit eens doen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik die foto's bekijk, zou ik ook meteen terug willen en dan zou ik ook de tijd nemen om te shoppen,ook vooral in schoenen dan, zaaaaaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh die zwarte schoenen zijn super! Ik moet ook eens dringend naar NY ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat heerlijk New York, ben er zelf ook al twee maal geweest, en het was telkens genieten... En ja hoor: ik kocht er ook schoenen :-) ik ben dol op de gele instekers, die zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig hé. Ik ben er ook al 5 keer geweest, laatste keer is wel al een jaar of 14 geleden.
    Wij zijn volledig weg van NY, we hebben ons voorgenomen terug te gaan als de kinderen groot genoeg zijn om mee te kunnen. Ze zullen dat vast ook super vinden. (en ik kijk vooral uit naar die wholesale stoffen en mercerie winkels.

    BeantwoordenVerwijderen