vrijdag 4 mei 2012

Een uitstekend idee!

Ik had al eens uit de doeken gedaan dat ik de Queen van hobbies ben. Nu is het naaien nog steeds de nummer 1 en zal dat ook zo wel blijven maar desondanks moet ik voorzichtig wezen om mezelf niet te smijten in iets.
Ik had al een tijdje het idee in mijn hoofd om eens zelf te proberen stempels maken, gewoon, omdat stempels leuk zijn en omdat dat er nu niet zo danig ingewikkeld uitziet volgens haar uitleg
Maaaaaar, ik had er mij nog niet aan gewaagd, voor de bekende reden dat ik me dan volledig inspan en ik zag de kilo's gommen, planchetten voor die op te plakken en mesjes al komen!

Nu ben ik toch gezwicht. Waarom? ik wou heel graag een stempeltje om af te geven aan Jitse voor haar communnie. De Vent is de fiere peter en heeft dus een prominente rol op de eerste communnie (het is een klein cadeautje om af te geven, de grote cadeau is een bezoekje aan Disneyland, mocht u nu denken dat wij gierig zijn en dat da kind enkel een stuk gesneden gom krijgt) Maar gezien dat die communnie al bijna is, had ik geen tijd meer om er nog ergens ene te bestellen. Dus ja dan doe ik dat toch gewoon even zelf?

En als je het zo bekijkt, ik heb voor mijn setje messen bij De Banier 10 euro betaald, da is nu toch geen geld eh! Gommen koop ik bij Hema voor 60 cent, of in de Action waar ze nog goedkoper zijn! Planchetten of brokskes hout liggen der momenteel wijd verspreid bij ons wegens werkzaamheden met hout buiten. Dus eigenlijk kuis ik zo langzaam maar zeker de brokskes op! Papierkes om de tekening op de gom over te zetten zijn restjes patroonpapier (ofwel kalkpapier, werkt ook super goed).En een schoon papierke om op da hout te plakken, daar ligt mijn scrapboekkast nog vol mee! Dus dat gerief kan ook nog es gebruikt worden! Het is dus alleen maar een goed idee om aan stempels maken te beginnen! u ziet het zelf, de feiten liegen niet!
Het is ook leuk om snel tussendoor te maken, als het naaien eventjes stilligt voor bepaalde redenen. (deze week was dat de recuperatie van mijn spartacusavontuur. Ook al denk je spierloos te zijn, toch doen ze zeer! Kunnen we dan spreken van fantoompijnen?)

Jitse is nogal fan van alles wat met "paard" te maken heeft. Ik zocht dus een klein stuk paard, zocht nog naar een beetje een leuk lettertype en begon een gom aan flarden te snijden. Wie mij ook een beetje kent weet dat ik ook niet met iets simpel kan beginnen! Ik zie het meestal groots in... Dus in plaats van eerst de techniek wat te leren op pak nu een bolleke of een vierkantje, of al gewaagder, een appel, begon ik aan een paardekop, met krullende manen, een neusgat, oog en mond. En aan kleine letterkes. Maar kijk, mijn lichte vorm van grootheidswaanzin heeft me niet teleurgesteld! ik ben heeeeel erg tevreden over die stempel! Maar ik moet toegeven dat het wel precies prutswerk is.




Daarna vond ik het tijd voor iets simpel en maakte ik nog een kers. Ik ben wel fan van de vorm van kersen! En ik eet da graag, hoewel ik deze in gomvorm niet zou aanbevelen, te veel gesjiek denk ik.


16 opmerkingen:

  1. Goed gelukt, zeg voor de eerste keer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. amai, zal niet zijn, ik vind ze beide heel mooi!
      groetjes Iris

      Verwijderen
  2. Leuk he, stempels maken ! Ik vind jouw eerste exemplaar wel een toppertje hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL: 'uitstekend'!!
    Los van dat: uw pony is super goed gelukt, bravo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe herkenbaar is het in een hobbie storten en dan niet zachtjes hihi blij dat ik niet de enige ben.

    Enne wow goed gelukt zeg die stempels vooral de kersjes vind ik gaaf maar dat komt omdat ik dol ben op kersjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knap, al van den eerste keer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOL! Ik volgde je toen nog niet maar dat queen of hobbies verhaal is de max :-). Zo goed al, van den eerste keer. Ben al een setje gutsen gaan kopen vandaag. can't wait :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wacht nog op 2 dames die moeten antwoorden op de doodle! ik zal ze wa opjagen :)

      Verwijderen
  7. Is zalig om te maken hé! Ben er vorige week ook aan begonnen! een ontspannend tussendoortje en jouwe zijn ook wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap, hoor, zo van de eerste keer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hei,
    ik ben er deze week ook mee begonnen. Ik ging een workshopke volgen omdat ik er toch niet alleen aan durfde beginnen, maar eigenlijk achteraf gezien is het uw boerenverstand gebruiken en dan lukt het wel.
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het mag gezegd, ge hebt er talent voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. heb al nen bambi gemaakt ook :) en er zullen er nog wel volgen :) To be continued!

      Verwijderen