dinsdag 26 juni 2012

Niet voor het slapengaaan...

Wie mij kent zal het kunnen bevestigen, ik ben een smuller. Ik eet graag, en ik eet vanalles graag. Ik heb al es zin in zoute dingen, chips hebben echt iets onweerstaanbaars, maar ik kan evengoed zin hebben in zoet spul.

Vandaag had ik een zoete dag, en wat bleek, ik had genoeg in huis voor overheerlijke muffins! Met vers geplukte aardbeien uit den hof. Ik heb dees hier nie zelf uitgevonden, het is een receptje van een bakkende swing is dun dame, dus Free, merci eh :)

Benodigdheden: een grote koffietas, voor de maten te nemen, en dan doet u dit:

 Meng een kop bloem met een halve theelepel bakpoeder en wat zout.

Neem 120 gr boter, 3/4 kop suiker, een zakske vanillesuiker, een ei en een halve kop zure room. De zure room werd al eens vervangen door verse kaas en da was ook lekker. De verse kaas werd dan vandaag vervangen door Griekse yoghurt en da was ook ferm goe! Meng alles en doe dat natte beslag dan bij de bloem en goed mengen.
Neem dan 1.5 kop aardbeien of ander rood fruit en meng dat er ook nog eens onder.
Verdeel over cakevormkes en bak dan zo een 20-25 min op 180 graden.
De muffins laten afkoelen en die kan je dan nog garneren met een mengeling van verse kaas of zure room of griekse joghurt met mascarpone en bloemsuiker. Ik heb er ook wat sap van aardbei bij gedaan om een roos beslag te krijgen. Die kliederboel steekt u in ne spuitzak, of zoals ik, in een decobol van tupperware die voor het eerst in 6 jaar gebruikt werd! Dan kan u schoon torentjes of sliertjes spuiten op de muffins. Heeft u het nie zo op schoon gespoten sliertjes of nette torentjes kan je dat ook gewoon met een lepel op die muffins kwakken. Ik had nu ook nog roze prinsessenstrooisel liggen en heb daar de garnering nog es mee gegarneerd. En dan komt het beste: de overschotjes opeten! Overschotje deeg, overschotje roze mengeling... Ah, en dit zou ongeveer uw eindresultaat moeten zijn


En dat eet u best niet voor het slapengaan, want van al dat suiker kan u nogal hyperactief worden.

3 opmerkingen: