vrijdag 22 juni 2012

Oorlogsverklaring

Ja echt, want ik ben da beu! Elke nacht weer dat terrorisme! Elke ochtend weer de miserie moeten aanschouwen! Dat moet nu maar eens gedaan zijn!
En het erge is dat De Vent den Mila er nog niets, geen klein beetje last van hebben! Awel ikke wel dus! Ok ik ben al content dat Mila daar geen last van heeft, da kindeke...

Dus WEG MET DE MUGGEN!

Ik sta momenteel vol boebels... En moest da beest mij nu gewoon steken en that's it, dan zou ik der nog mee kunnen leven, ma ik reageer blijkbaar vrij allergisch op die rotzakjes en hun beten zodat de kleine bobbelks al snel de grootte hebben van 20 cent, vreselijk jeuken waardoor ik moet krabben er er vervolgens meerdere openkrab waardoor die naast jeuken ook nog pieken. En ze blijven minstens een week en een half lekker zichtbaar staan! Vorig jaar had ik beten die zelfs na 5 weken nog zichtbaar waren, heel erg rood waren en vreselijk bleven jeuken!

Even een stand van zaken:
3 stuks op mijn linkerenkel (geweldige plek om aan te krabben...)
1 stuk op mijn linkerbil
2 stuks op de zijkant van mijn linkerbil
1 stuk op mijn rug
1 stuk op de rechterkaak van mijn gat, de hoogte van de rekker van mijn onderbroek. Dus nee ik lop nie gewoon aan mijn gat te krabben, ik reageer slecht op muggebeten!

Iemand een tip om de smeerlapkes uit te schakelen?

14 opmerkingen:

  1. Ik heb er momenteel één op mijn rechter klein teentje, gelijk welke schoenen ik aantrek, begint dat verschrikkelijk te jeuken. Ik reageer ook zo allergisch op muggen (gelijk wel insect eigenlijk). Aangezien we hier in huis ook gevoelig zijn aan pollen, blijven ramen in de slaapkamers heel vaak dicht in deze periode van het jaar, maar er zitten overal vliegenraampjes. En ja, ik weet het ... ook zo van de "machientjes" in het stopcontact ... om die constante hevige jeuk te vermijden of kortweg muggenbeten te vermijden ! Nadat ik vorige zomer van één of ander insect gebeten werd en mijn enkel anderhalve week gezwollen stond en ik niet meer in mijn schoenen raakte, kreeg ik van de huisarts pilletjes voorgeschreven die nu in huis liggen voor als ik nog eens zo hevig reageer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh ja, ik erfde dat van mijn vader en die smeert meteen een product met ammoniak in ('after bite pen' heet het) op de beet en dat verzacht ook wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet leuk hé... Ik ben ook een geliefd doelwit voor die beesten... En mijn meiske blijkbaar ook. zij reageert daar ook zo fel op.
    een wondermiddel hebben wij hier nog altijd niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om te voorkomen (hier in dit dengue-land weten we alles van muggen :-) ): klamboe, Raid in het stopcontact, bodylotion (niet-geparfumeerd) vermengen met 2 of 3 ampullen vitamine B en je daar mee insmeren. Zo vermijd je het constante gebruik van de toch vrij agressieve antimuggencremes en het werkt over het algemeen net zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ocharme! Het lijkt alsof ze het vooral op je 'romp' (lelijk woord, ik weet het, maar hoe noem je het anders?) gemunt hebben, dus misschien een pyjama aandoen om te slapen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Sylvia, ik draag da al :) ma ja mijn middelste is mijn malstste stuk ook eh taal daarmee zijn :)

      Verwijderen
  6. Klinkt mij allemaal bekend in de oren. Ik reageer ook allergisch op muggenbeten. Ik krijg rode, grote plekken (doorsnee 8cm) die heel hard opzwellen en superwarm aanvoelen. In het begin doet dat dus gewoon verdomd veel zeer, en eens de zwelling wegtrekt (na een dag of 4) begint het jeuken! En jups, hier blijven de huisgenoten ook buiten schot, op een occassioneel beetje na.

    Ik kreeg van de dokter de raad om zyrtec te nemen om de reactie tegen te gaan/te verminderen en voor de zwelling een cortisonezalf (maar zoals gezegd: echt wel grote plekken hier). Verder de raad om gewoon te voorkomen dat ik gebeten word. Dus iets in de stekker steken of een klamboe. Een vliegenraam past moeilijk in ons raam…

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik reageer niet allergisch - gelukkig - maar ik word wel gek (GEK!) van dat gezoem. Ik denk dat ik allergisch voor ben... Wij hebben zo'n ding in het stopcontact steken, en bij het minste gezoem gaat dat aan. Klamboe hebben we ook een paar jaar gehad, tot er een monstrueuze spin aan de binnenkant, en dus in ons bed, zat. Toen wilde ik hem niet meer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor die reden idd geen klamboe! Ik pis Ewout in mijn bed jong als ik zo een spin aan de binnenkant zou zien zitten!

      Verwijderen
  8. musquitonet!!!
    vlieggemepper!!!
    citroengeranium voor de raam!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat er weinig werkt (preventief dan)tegen die gemenerds wel helend zoals zalfkes en in het ergste geval zyrtec nemen, tegen allergische reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n rood machientje van Vapona mag dan misschien niet zo gezond zijn, 't helpt wel héél goed! Geen muggenbeten als ik dat insteek.
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook een prooi voor die lastige beestjes... Vorige week eventjes in de tuin gewerkt en ik had nadien 4 verse muggenbeten... Binnen hebben we gelukkig overal vliegengaas.

    Maar toen ik nog thuis woonde, was er geen gaas en werd ik 's nachts dus ook belaagd. Tot ik elke avond voor ik ging slapen een paar druppeltjes tea tree olie op mijn hoofdkussen en op de matras aan mijn voeten deed. Dat hield hen weg. Tea tree olie helpt bij mij ook om steken (en andere wonden) te verzorgen. Een wondermiddeltje :-) Allez, voor mij dan toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen