woensdag 6 juni 2012

Wat was dat nu ook alweer??

een naaimachine? een overlock? goh, effe denken...

Ja zoiets begon het er in mijn hoofd aan toe te gaan... Ik heb een onmenselijk drukke maand mei achter de rug, een maand met veel leuke dingen, dat wel, maar geen tijd om bezig te zijn met mijn naaiprojectjes... en dat begon te pieken! Echt, dat begon me fysiek zeer te doen!
Dus vrijdag schoot ik in gang, ik ging de Jacobbroek eindelijk es maken. Ik had al bijna 2 maand geleden de gabardine besteld, patroon werd geplakt en getekend, en net toen ik begon te knippen... De bel! (Ok, dat is dik gelogen, er werd op het venster geklopt want ons bel is al zeker 5 maand kapot...) Mijn schoonzusje en schoenbroertje (eerder type broer dan broertje, tis geen klein manneke te noemen) met de kindekes. Jitse had een Ipad gekregen, maar dat ding geraakte niet ingesteld, dus ben ik een hele avond zoetjes geweest met instellen, apps zoeken (wie er nog leuke weet voor kinderen, liefst van de gratis soort mag dat latenweten!) en die installeren en die dan ook uitvoerig testen met Jitse en Jenne.
Ok, ik heb dan niet kunnen voortdoen aan mijn broekje, maar ik heb wel 2 kindekes blij gemaakt en dat is toch veel waard :)

Zaterdag per ongeluk te lang geslapen (lap, weer gelogen zeg!), wa was-, plas- en andere opruimwerkzaamheden ten huize Liezewiezewoes gedaan, toch de stof van het broekske al geknipt, dan nen kilo aardbeien getrokken, kroost eten gegeven en toen was het al 13u en moesten wij bijna vertrekken naar het schoolfeest van ons meid, alwaar zij het beste van zichzelf heeft gegeven in een heuse Kung Foo Finghtingdans en een olifantendans!






Na dat schoolfeest gaan kijken naar de kleurkeuzes van mijn lieve vriendinnetje in het appartement van haar zus (en ze kan der wa van jonges! effenaf schoon gedaan!) en voor je het weet is het 1u en ga je toch beter slapen ipv nog achter die naaimachine te kruipen.

En dan is het zondagmorgen, wil je om 8u opstaan om te douchen en u klaar te maken en om 9u30 te vertrekken naar een vrijgezellendagje aan zee (de laatsten vandejaar!), vraag je om 7u even aan De Vent of de wekker staat (was even naar Mila moeten gaan kijken die haar wolliedollie niet vond), zodat je nie te laat bent, val je weer in slaap en wordt je pas om 9u wakker, van het alarm van je gsm omdat die je om 9u  ging herinneren aan de verjaardag van een vriendin! Dan moet je je even kwaad maken op De Vent (die dat slaapdronken toch nie beseft) omdat die zei dat de wekker wel stond, waarop die mompelt dat hij ook staat, om 9u20... Moet je je heel erg snel kleden en niet douchen want daar is geen tijd voor, nog sneller een andere vriendin gaan oppikken om dan niet te laat te zijn om aan de vrijgezellendag te beginnen. Die was trouwens leuk. veel rustiger dan vorige week, maar wel gezellig!
Om 21u thuis gekomen, een beetje blogs bijgelezen, dan toch nog de douche gepakt en gaan slapen.

En ja op maandag moet ik gewoon gaan werken, dus overdag ook al geen tijd om iets leuks te doen :)
Maar, twas nog eens Sewing is Fun, dus de ideale moment om mijn broekje mee te sleuren en daar verder te werken!
Ik stikte dat het een lieve lust was! ik moest er op he teinde van de avond nog enkel de tailleband inzetten, de elastiek steken en dan omzomen. En awel, ik vind da nu es effenaf een schoon broekske geworden ze!

een blauw paspelke

Straf spul, die gabardine!


geforceerd lachen doe je zo mama!



dubbel gestikte naad voor de stevigheid. Heeft zijn dienst al bewezen


Ik ben vre content met het broekske. Nu wel nog wa aan de lange kant, maar kinderkes hebben de neiging snel te groeien, dus dat komt wel goed. 
Ik ga het broekje zeker nog maken, maar als ik dan terug voor de steekzakjes kies, dan ga ik zie zakjes wel voeren. Nu is dat niet zo, maar ik vind het minder mooi afgewerkt zo. 






19 opmerkingen:

  1. Wat doet ze dat goed, dat kleine prutske!!
    En de broek is tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik vind ook dat ze zo goed haar best deed! ma ja dat vind elke mama wel van haar kinderkes eh :)

      Verwijderen
  2. Héél mooi! Daar gaat ze nog véél plezier aan beleven! Hopelijk duurt het niet te lang voor je opnieuw met je vriendje kan samenzitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, dat plannen om te naaien omdat de vingers zo kriebelen en dan uiteindelijk toch geen tijd vinden... Maar allez, als de plannen onderbroken worden door fijn bezoek, is het niet erg he :-)

    Heel mooi broekje, ik vind de kleur geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai... blijft die broek echt zo staan? Wel heel vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaja, weliswaar geen half uur eh. Tis een kwestie van zetten en trekken :)

      Verwijderen
  5. heel toffe broek! is dat zo fel limoen groen? zou dat zelf gelijk nooit kiezen, maar zo schoon jong!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja limoen. Echt een schoon kleur! zomers! ma kan evengoed voor andere seizoenen vind ik :)

      Verwijderen
  6. Ik zit precies in die zelfde fase.... Frustrerend he!!! Ook dit broekske is al op patroon gezet maar daar blijft het hier precies voorlopig bij.
    Da broekske van u is wel echt ferm!!! Ik hoop dat ik er binnenkort ook aan kan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor. 'T is echt een supermodel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O zo herkenbaar! Heb momenteel ook geen tijd voor die fijne naaiplannen allemaal. Al een chance dat jij wel tijd vond, want dit is echt een mooi broekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Groot gelijk met uw contentement! 't Is echt een héél schoon broekske!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo herkenbaar, dat tijdsgebrek... Het broekje is heel mooi uitgedraaid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kei-ferm broekske, en die blijft helemaal alleen staan! straf!

    BeantwoordenVerwijderen