zondag 29 juli 2012

Blogdames-stempel-smulfestijn met roze lakselkes

Dat is zo de samenvatting van wat er vrijdagavond te doen was ten huize Liezewiezewoes.

Sinds ik blog heb ik al wat volk leren kennen en dat is ook leuk als het klikt. Je deelt een hobby,  een passie en het is fijn om daarover eens veel en gezellig te kunnen babbelen. Met mensen die voor de verandering ook weten waarover je praat en er ook oprecht interesse in hebben.
De Vent vraagt al eens waar ik mee bezig ben, geïnteresseerd als hij is. Soms kan ik daar kort en bondig over zijn en is het antwoord 'een rokje voor Mila' of 'een babydekentje om cadeau te geven'. Dat snapt De Vent dan wel. Moeilijker is het al ik moet antwoorden 'een t-shirt (ja dat deel snapt hij wel) met raglan-mouwen in tricot' of 'een hemdje, maar ik heb problemen met de mouwsplit en het beleg en ik ben vergeten of ik de vlieseline beter op de buitenstaander van de kraag strijk of aan de binnenstaander.'
Deze zinnen worden dan meestal gewoon beantwoord met een gemompel of een 'mmmmmmm'.

Een kans om dus eens met gelijkgestemden bijeen te zitten is altijd mooi meegenomen. Het wordt dubbel zo leuk als je dan ook samen nog een beetje kan zitten knutselen en prutsen!

Zo kwam het dus dat er een paar heel lieve dames naar mij toe kwamen, we een beetje smulden van hapjes en drankjes en toen samen aan het stempelen sloegen. Tis te zeggen, stempeltje snijden. Een paar van ons hadden dat nog niet gedaan en het leek ons leuk om daar samen eens aan te beginnen.
Het was een gezellige boel, er werd gelachen, er werd door De Vent gezucht (want ja, al da vrouwvolk in zijn huis, en zo kwekken en lachen mee elkander, diene mens kon nie meer volgen of ze tijdens de openingsceremonie van de olympische spelen nu al aan Comoren, Congo-Brazzaville of Congo-Kinshasa zaten) en er waren nauwelijks gewonden!


Dit is een duim met een roos prinsessenlakselke. Dat was al de 2e van die avond, van den eersten is de foto nie al te goe gelukt :) Laat me toch even dat prinsessenlakselke uitleggen:

Ik kan zeggen dat we hier weinig lakselkes vandoen hebben. Mila is al 3.5 jaar en ze heeft nog nooit een lakselke op haar knie ofzo gehad. Tis een hard kind jong. Maar er zit wel nog enigszins een verantwoorde moeder in mij verscholen, en just voor het geval ik er ooit es vandoen heb, heb ik lakselkes in huis. Normaal gezien is dat dus een dozeke grote-mensen-lakselkes en een dozeke kleine-meisjes-lakselkes. Nu wil het lukken dat ik het dozeke grote-mensen-lakselkes ergens op weekend kwijt geraakt ben. Vermoedelijk dit weekend en gezien mijn toestand mag ik blij zijn dat dat het enige was dat ik ben vergeten. Dus toen er 2 lichtgewonden vielen kon ik ze enkel voorzien van een roos prinsessenlakselke...

Das nog scherp jong, zo van die stempelgutskes.

er werd ook niet-alcoholische drank geschonken! en gedronken!

naarstig en geconcentreerd aan het werk.

enkele gerealiseerde stempelkes.



20 opmerkingen:

  1. gezellige bende zeg!! En ondanks wat gewonden gevallen, mooie stempels als resultaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Dat zag er daar enorm gezellig uit! En wat een mooie resultaten! Als de bende ooit eens uitgebreid wordt .. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gezellig uit!

    En haha voor die 'lakselkes', daar heb ik nu echt nog nooit van gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idem, bij ons zijn dat gewoon 'plakkers'

      Verwijderen
    2. Bloggen verruimt je geest én jouw talenkennis.

      Verwijderen
    3. Alle jonges, en ikke die dacht dat ' lakselkes' een algemeen aangenomen woord was!

      Verwijderen
  4. Ik kan bevestigen dat het heel gezellig was :-). Het lakkerke heeft tot gisterenavond stand gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waw, zag er tof uit daar bij jullie!! ben gek van de vogel stempeltjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gevaarlijke hobby ;-) En het is inderdaad wel gezellig om met medegeïnteresseerden over uw hobby te kunnen praten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. plezant! En wij lopen hier ook soms rond met ne gekleurde kindjesplakker...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezellig gezelschap, stempelkes zijn heel schoon

      Verwijderen
  8. Dat moet puur genieten geweest zijn...... En heel mooie stempels ook!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super tof samen stempels gutsen maar inderdaad niet zonder risico (ik spreek uit ervaring, al plakken wij daar hier ook gewoon "ne plakker" op!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgende keer kom ik gewoon ook mee doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was supergezellig en heel erg lekker ook :-) Die collateral damage neem ik er graag bij, zeker als die bedekt kan worden met zo'n schoon lakske ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) ja je krijgt nie elke dag prinses Belle op je vinger geplakt eh :)

      Verwijderen
  12. Dat ziet er mij heel gezellig uit! Mooie stempels ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel laat maar I agreed...ziet er echt kei plezant uit en zalig om uw tekst te lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zou ik dat ook graag kunnen... heel mooi!
    lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen