zondag 1 juli 2012

fladder-alder-iere, fladder-alder-are

2 weken geleden, op maandag was het de laatste bijeenkomst van Sewing is Fun, nu is het zomerstop! We vierden dat weer in stijl, met hapjes en drankjes! Maar dat was nog niet alles, de dames van Alarm kwamen stofjes verkopen! Feest dus.

Ik kocht er ondermeer aapjestricot (project nog te bedenken) maar vond er ook geweldig mooie vlindertjesstof! De witte vlindertjes zijn doorzichtig, wat het een geweldig effect geeft . Voor dit stofje volledig tot zijn recht te laten komen kan je bijna niet anders dan een simpel a-lijntje maken vind ik. En zo gebeurde dat ook. Volgens bekende boek uiteraard, want da modellek zit mij goe.

Afgewerkt met blinde rits en een rolzoomke. Een gewone zoom viel veel te hard op in zo een half doorzichtig stofje.

Ik ben alvast heel hard fan van dit rokje!

geheel toevallig had ik ook schoenen en een t-shirt die op deze rok past!


vakantiegevoel in eigen hof: als ik vroeger als klein kind met mijn ouders op reis ging werd mijne pyama dikwijls in zo een waaierke gelegd :) pure nostalgie :)

de witte vlinderkes vallen niet zo op op de foto's, maar geloof me, ze zijn er wel degelijk!

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi. En had je geen schoenen gehad... 't is solden he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoeveel stof gebruik je eigenlijk voor zo'n a lijntje? Ik heb hier nog een meter liggen van een stofje dat volgens mij ook leuk zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dit was een metertje en ik heb nog een beetje over om een rokje voor mila te maken, maar met boordstof dan.

      Verwijderen
    2. aha! dan ga ik het eens proberen, hier wel geen dochter om de overschotjes op te gebruiken :-)

      Verwijderen
  3. superschoon, ik vind dat nu zo'n zonde dat ik niet wat dichter in de buurt woon zie - ik kwam gelijk af naar jullie club anders!

    BeantwoordenVerwijderen