woensdag 11 juli 2012

het kind in mij

Toegeven, als er moet gekozen worden tussen De Vent en mij wat betreft kinds zijn, ben ik meestal de 'grote mens'. De Vent is namelijk ne vent en we weten allemaal dat mannen nu eenmaal kinds blijven eh... Neem nu ne man met een doorsnee vallingske... precies of hun laatste uren zijn geteld!
Laat mannen in troep iets samen doen en daar is het haantjesgedrag. Of het nu water giet of schoon weerke is op woensdagavond, De Vent trekt op met zijne vélo naar de weekelijske fietsbijeenkomst van de Herzeelse Flandriens want ja als hij nie gaat dan kan hij het puntenklassement nie winnen want dan verliest hij punten en krijgen die dat geweest zijn wel punten (inclusief pruillip wordt dit verhaal dan uit de doeken gedaan)... Dus we kunnen stellen dat ik meestal de volwassen mens ben in de relatie.

Maar goed daar gaat het eigenlijk totaal niet over. Het kind in mij zit namelijk ook maar aan de oppervlakte verstopt. Al vanaf ik verder zag dan 10 cm ver ben ik hevige Disney-fan. En als ik zeg hevig, bedoel ik ook hevig! Mijn pappie had in mijn kamer allemaal grote disneyfiguurtjes geschilderd, van Pluto tot de 7 dwergen over Robin Hood en een schaatsende Mickey Mouse. Ik kon (en kan nog steeds) bijna elke Disney klassieker meezingen van begin tot einde. Ik had elke film op casette (en nee ik heb der nog geen afscheid van kunnen nemen, ook al hebben we geen video meer) en ben nu bezig met ze allemaal te kopen op dvd.
Ik kan De Kleine Zeemeermin op mijn eentje naspelen en kan je lady en de Vagebond bijna woord voor woord vertellen.
In elke Disney Store die ik tegenkom moet ik eventjes naar binnen gaan, het is sterker dan mezelf.

Ok, ik ben normaal geen massamens: je doet mij geen plezier met voorgekauwd spul, maar mijn Disneyfascinatie staat daar los van.

Het is dus uiteraard ook gen straf voor mij om naar Disneyland te gaan! Ah nee! ik kijk daar eigenlijk reikhalzend naar uit! als een kind dus... Ik ben dan ook al een paar keer geweest.

Enthousiast was ik dan ook toen De Vent mijn voorstel om Jitse als communiecadeautje een dagje vol magie te geven aanvaardde (het kind in hem vindt dat uiteraard ook leuk, zo een dag!).

Een dagje Disneyland it would be! En dat dagje hebben we sinds gisteren achter de rug!
het was vermoeiend (want we waren eigenlijk nog nooit maar 1 dag geweest, altijd zeker 2 dagen met dus overnachting) maar het was zo leuk!  Veel attracties kunnen doen, winkeltjes geplunderd en nu, speciaal voor het 20-jarige bestaan van het park, waren en een aantal mooie shows. De Prinsessenparade, een lichtparade en als allermooiste, om 23u, elke avond, een soort licht- en vuurwerkshow die wordt geprojecteerd op het grote kasteel. Een aanrader! de magie is er te snijden op dat moment!
Jitse vond het alvast een droomdagje! Een dagje alleen voor haar, zonder de aandacht te moeten delen met haar broertje, frietjes smullen, suikerspin eten en cadeautjes kiezen! Ze was doodmoe, maar zo voldaan en dat was ook voor ons de kers op de taart.
Dat wij om 23u50 nog aan de 3 uur durende rit naar huis moesten beginnen en dat ik wa stom was geweest en geen verlof had gepakt vandaag waardoor ik om 6u moest opstaan om te gaan werken (na 3 uur slaap), dat ik door dat slaaptekort een liter koffie heb moeten drinken om wakker te blijven terwijl ik dat goedje normaal niet door mijn keel krijg zonder whiskey en slagroom erin en dat ik nu voor de rest van de week wallen heb tot onder mijn kin, nam ik er maar graag bij.

Nu is het uitkijken naar een gelijkaardig dagje als Jenne zijn communie doet binnen 2 jaar, en daarna gaan we zeker eens langs met onze kleien meid. Zij is daar nu veel te klein voor, persoonlijk vinden we 6 a 7 jaar een minimum voor kinderen om er echt van te kunnen genieten.

Maar, wie in de tussentijd kinders heeft die graag eens zouden, maar ouders die niet meewillen, ik ben bereidwillig om mee te gaan :)


een verwonderd gezichtje










Grote liefde gisteren tussen Jitse en Tante Lies








11 opmerkingen:

  1. Mo gij zot geval! Maar k moet u gelijk geven wat die venten betreft :-) zo een leuk kado zeg! En die foto met je metekindje is schoon zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben meter van haar broertje, de vent is peter van haar. Ma de peter kan zo nie meezingen dus werd tante net iets interessanter :)

      Verwijderen
  2. Dat wil ik hier ook ooit eens doen, ziet er geweldig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hilarisch dat ventenverhaal, maar zo herkenbaar!
    Een heel toffe traktatie, zo'n dagje Disneyland.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vraag mij af wie er het meeste van genoten heeft... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als enige tante van da kind zijt ge moreel verplicht om daar enorm enthousiast in mee te gaan eh :)

      Verwijderen
  5. Amaai, al 20 jaar. Ik ging met mijn jeugdvriendin de dag na de opening. Dat wil ik binnenkort ook wel eens doen. Onze jongste wordt binnekort 5! Misschien nog 1 jaartje wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja best nog even wachten. Vanaf 6 a 7 jaar snappen ze ook dat ze moeten wachten, dat ze dus niet voor kunnen steken en dat ze niet alles uit die winkels kunnen meenemen :)

      Verwijderen
  6. ziet er helemaal super magisch uit ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook een Disney fan! Het is daar GE-WEL-DIG! :D

    BeantwoordenVerwijderen