woensdag 18 juli 2012

Prinsessig roos graag

Een paar jaar geleden, toen ik nog piepjong was, er nog geen baby uit mij was gekomen en ik dus onbezorgd door het leven huppelde, Zat ik op school aan den toenmaligen Ehsal. Hoe dat tegenwoordig noemt zou ik nie durven zeggen want daar zijn in die scholen nu meer fusies dan in een doorsnee autobedrijf.

Ma bon, ik zat dus op school in Brussel, nie te ver van de Nieuwstraat. Een voorbeeldige studente was ik wel, in mijn eerste jaar (het brossen nam toe naarmate ik vorderde in de studie :)). Ik studeerde flink en ging naar de lessen. Daar deed ik mij een gloednieuw vriendinnetje op. De hele 4 jaar die we daar in de klas hebben gezeten waren we samen. Partner in crime wat betreft bezoekjes aan de Nieuwstraat en broodjes eten (ook pasta, salades, m&m's en andere chocoladen dingen werden gesmaakt door ons). Ons laatste jaar hebben we voornamelijk gespendeerd aan onze masterproef samen schrijven (daarvoor zijn we samen op avontuur naar Polen gegaan), maar ook aan hare trouw plannen en uiteraard nog es een occasionele les volgen. Ahja, we waren toch nog student eh toen.
Alle ik denk wel dat het werd duidelijk gemaakt dat het klikte tussen ons.

Het klikt nog steeds, maar we zien elkaar uiteraard niet meer elke dag gezien ik in het exotische Leeuwergem woon en zij in het verre Kontich. Maar we horen elkaar wel vaak. Af en toe spreken we nog es af en dan kunnen ons kindjes samen spelen.
Het is ook zo dat we nog steeds veel aan elkaar vertellen, weliswaar via mail, en dat we nog steeds up-to-date gehouden worden van elkaars leven. Zo wist ik ongeveer direct dat ze zwanger was van nummer 2 en een beetje later wist ik ook dat het een meisje zal worden!

Ik zag het al helemaal zitten! Babycadeautjes voor een babymeisje! Ik wist dat zij en haar man graag een meisje wilden en dat er ook veel roos mag aanwezig zijn. Dus ging ik op zoek naar het meest roze en prinsessige stofje dat ik kon vinden. En ik vond een roos/paars/wit stofje met paardjes en kastelen. Prisessiger kan haast niet!
Zwier daar de zachtste fleece ever bij (roos uiteraard!), een paar meter paspel (ja uiteraard ook roos, duh!), en je krijgt uiteraard een schoon babydekentje!

professioneel geshowd door Mila

Voor u massaal naar Leeuwergem verhuisd, nee de zon schijnt hier ook niet, deze foto is gewoon al een paar weken geleden genomen!



met de overschotjes maakte ik een poppenkussen en een poppendekentje, zodat kleine meid (ik weet lekker haar naam ook al maar dat zeg ik hier echt nog niet :)) later een beetje assorti kan spelen met haar poppemie.



Zowel poppenbed als -buggy waren bezet door respectievelijk een pop en een smurf en dochterlief schreeuwde moord en brand toen ik die als decorstukken wou gebruiken. Daarom bij deze, kwakte ik alles op de muur met mijne nieuwen washitape, gewoon gekocht in de Hema! U moet dus niet meer naar Japan! Hoera!

Ik had ook nog een restje stof van dit jurkje over, waar ik niets meer uit kreeg voor Mila. maar nog net genoeg bleek om een jurkje in maat 86 uit te halen! Deze gaat dus ook naar het vers boeleke!
Patroontje van de jurk komt uit de knippie van juni/juli 2012.




Grote broer laten we uiteraard niet in de kou staan, daarvoor werd er een aaplongsleeve gemaakt.die ik maar 2 keer heb moeten lostornen aan de mouwen! Aan sommige dingen kan je iets teveel trekken en dan gaat dat lubberen... Tricot bijvoorbeeld.
patroontje is uit Ottobre, 4/2012.



Nu is het enkel nog wachten op de geboorte van da boeleke, om alles af te geven, samen met veel toeters en ballonnen en misschien wel een feesthoedje! En nee dit is geen spoiler van het cadeautje (stofje heeft ze zelfs al gezien, wou zeker zijn dat het er nie compleet over ging zijn :) ) want ik ben zeker dat ze geen blogs leest, en niet op facebook vertoeft :) Ze bestaan nog, dat soort mensen :)

31 opmerkingen:

  1. Man, wat 'n cadeaus! Een mens zou al bijna blijven baren alleen maar om die te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, probeer es en dan zien we wa ik je cadeau geef :)

      Verwijderen
    2. Dat vind ik een schone deal! Allez, kom Sanseveria! Voor jou zou ik ook eens alles uit de kast halen, gewoon al om jouw commentaren er op te lezen!

      Verwijderen
    3. Sorry dames, hier wordt niet meer gebaard, ik moet er niet aan denken dat mijn heupen nóg breder zouden worden! ;-)

      Verwijderen
  2. Hopelijk raakt je vriendin nu niet via via nieuwsgierig om toch eens op je blog te kijken, want aan zo'n goeie vriendine heb je dat toch al verteld ... want echt, ik hoop dat dit echt een hele mooie verrassing zal zijn, zo knap gedaan allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou moeten lukken dat dat ze het te weten komt, want we hebben geen gemeenschappelijke vrienden buiten elkaar :)

      Verwijderen
  3. Amai zeg! Jij bent goed op dreef! Stuk voor stuk prachtige dingen!
    Vooral het jurkje vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Ik ben grote fan van het jurkje - welk stofje is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee meer, het was er eentje die ik als eerste kocht. Zeker al 1,5 jaar geleden bij van marieke

      Verwijderen
  5. Wauw, heel mooi allemaal! Een paar weken geleden gaf ik ook zo'n dekentje cadeau aan een kersverse mama en ze was er heel blij mee. De andere cadeautjes worden vast en zeker ook een succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je super mooi gemaakt!!En zoveel gij hebt de smaak te pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och zo schoon! En ik heb precies niet goed in de knippie gekeken, want dat kleedje heb ik precies niet zien staan... Daar gaat er eentje lang plezier aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waw wat een serie kado's jong! dat bleef hier maar komen! mooi mooi! daar zou ik ook wel blij mee geweest zijn als kerverse mama... waar kocht je die roze langharige fleece? hadden ze nog andere kleuren? zo knuffelzacht dat het eruit ziet dat dekentje... toen ik zwanger was van julia kocht en maakte ik ook alles in het roze omdat ik echt zooo blij was dat ik een meisje kreeg, en nu ben ik dat al mega beu, haha (maar jouw dekentje is wel echt mooi!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de fleece is eigenlijk van een dekentje dat ik kocht in de plaatstelijke doe het zelf. Die verkopen vanalles, waaronder dekentjes in keizachte fleece en in veeeeel kleurkes :)

      Verwijderen
    2. amai goed om weten! en waar is dat dan als ik vragen mag? want ik woon in scheldewindeke city he, en dus niet zo ver van jou... :-)

      Verwijderen
    3. ah scheldewindeke city :) een exotisch oord :)
      de doe het zelf noemt effectief Doe het Zelf, en ligt in de Hoogstraat in Herzele. ma geen idee wat de nummer is.

      Verwijderen
    4. haha, ok, ik ga daar eens gaan kijken, maar eerst genieten van de zomerse dagen...

      Verwijderen
  9. Gij hebt niet stilgezeten! Zo'n mooie dingen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige kadoo's heb je daar,
    hopelijk staat Mila dat dekentje nog af ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo veel cadeautjes . dat moet echt wel een goede vriendin zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ehsal, daar heb ik ook nog vertoefd! (langer geleden) - Mooi jurkje, mooi stofje. Moet ik onthouden! In Kontich zullen er een paar heel blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai da's is echt allemaal even schoon!!! Man die is met haar klein gatje nu al in de boter gevallen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ondanks het vele roos, toch schoon ;) Enne...mocht ge nog van die stof nog hebben voor een 80 eum nie twijfelen ze! Hier is ne kandidaat... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jammer genoeg alles volledig op nu! ma ik hou het in gedachten :)

      Verwijderen
  15. Zo schoon! Die stof is precies My Little Pony :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja vond het ook! werd nostalgisch want ik zag da graag vroeger :) en heb daar veeeeel mee gespeeld ook met mijn pony's :)

      Verwijderen
  16. Wat een schone serie zeg! Daar kunnen ze niet anders dan blij mee zijn!! Als ik binnen een jaar of 10 eens zwanger ben, laat ik het u stante pede weten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi allemaal!! Je vriendin en de rest van het gezin gaan content zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig allemaal, ze gaan niet weten wat hen overkomt met al die kado's!

    BeantwoordenVerwijderen